Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de extra loonheffing ook van toepassing als je onder een bepaald bedrag blijft bij een 2e bijbaan?

Op dit moment loop ik stage wat ongeveer 300 per maand oplevert (tot jan.) en ik ben gevraagd 8 u per week bijles te gaan geven voor 400 per maand. Geld de hogere loonheffing dus ook als je onder een bepaald bedrag blijft? Aangezien de meeste gevallen die ik op het internet vind gaan over mensen met een fulltime baan en die nog een baantje erbij nemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
814

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Uw inkomsten blijven op jaarbasis onder € 18.945 - schijf 1 met 33,1% belastingheffing. Het 42% tarief komt dus niet in beeld. Denkt u erom dat u slechts 1 keer de loonheffingskorting laat toepassen. Op het hoogste inkomen.
(Lees meer...)
fisbel
11 jaar geleden
Er mag nu maar op één van de banen loonheffingskorting worden gegeven. Je zal nu dus meer belasting op de tweede baan gaan betalen. Omdat het totaal toch zeer laag blijft kun je dit aan het eind van het jaar van de belastingdienst weer terugvragen. Dat dit niet direct goed kan is een stukje bureaucratie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding