is onderscheid maken tussen openbaar en bijzonder onderwijs discriminatie? Dit gebeurt bij de Belgische Belasting voor Nederlanders.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg eens uit? Hebben ze in Belgie bijzonder onderwijs? Ik dacht dat dat alleen nog in Nederland bestond. Ik snap de vraag niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ook graag meer uitleg als het kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoeld u buitengewoon onderwijs of alleen maar het onderscheid zoals wij het kennen in Nederland de vrije keuze tussen b.v. RK onderwijs of openbaar onderwijs? Op welke wijze etaleert uw probleem zich in fiscaal opzicht?In
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gast114725 jammer dat je geen antwoord op onze reacties geeft want zo kunnen wij je vraag niet beantwoorden helaas!

Antwoorden (1)

Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden.

In beiden gevallen gaat het om onderwijs, maar de 1 word blijkbaar gekort op belasting en de ander niet. Het antwoord is dus; Ja, dit is discriminatie.