Hoeveel btw zit er op een rembours verzending? (alleen verzending niet het product)

Een lererancier rekend mij 10 verzendkosten + 1.90 btw op de verzending. (rembours)
Ik heb altijd op mijn opleiding geleerd dat dit 0% is..
Wie doet het fout?
Ik of de leverancier?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=22946 http://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=13586

Het beste antwoord

De wet op de omzetbelasting stelt zeer duidelijk dat: "Portokosten die bij de levering van goederen in rekening worden gebracht,
behoren tot de vergoeding waarover belasting is verschuldigd.
Hierbij is hetzelfde BTW-tarief van toepassing als dat van die goederen."

U dient dus omzetbelasting te berekenen over het totaalbedrag van uw goederen inclusief verzendkosten. Het tarief hangt hierbij af van onder welk omzetbelastingtarief uw goederen vallen. Vaak zal dit 19% zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kortom, het berekenen van btw is dus terecht.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om een medisch product met 6% btw, dus als ik het goed bedrijp dan zou deze gelijk moeten
Zijn met de verzending? Dus dan is het nog iets te veel..
Of begrijp ik het niet goed?