Mag je je roepnaam invullen bij aangifte belastingdienst?

Mischien een hele domme vraag, maar ik heb net de aangifte voor 2010 ingevuld, kreeg brief thuis dat ik nog wat tegoed had. Maar bij naam op de digitale programma van belastingdienst heb ik mijn roepnaam ingevuld en net mijn officele naam en achternaam. Is dat erg? Je moet handtekening zetten met je digi-d dan hebben ze tog al je gegevens

11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Dat komt wel goed, ze herkennen je toch aan je BSN nummer (het voormalig sofinummer).

Toegevoegd na 47 seconden:
en inderdaad door je digiD komt ook alles wel in orde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat mag niet het is een officieel document en je roepnaam is niet je officiele naam.
ronron1212
11 jaar geleden
daisy89
11 jaar geleden
Mag je het dan opnieuw aanvragen?
fisbel
11 jaar geleden
U bedoelt: mag je de aangifte opnieuw inzenden. Ja hoor, je mag zelfs wel 5 keer inzenden. Zolang de aangifte maar niet definitief is. Wat betreft het uitsluitend vermelden van je voornaam. Is zeker niet verboden, maar het is beter om bij de aangifte te beginnen met je achternaam en daarna pas de voorletter bijvoorbeeld: Jansen A. (getrouwde) vrouwen kunnen kiezen: of de naam invullen als bijvoorbeeld Jansen-Bakker of gewoon Bakker (meisjesnaam). Eigenlijk heeft de vermelding met uitsluitend meisjesnaam de voorkeur. Maar zolang het BSN-nummer maar goed is is er verder geen probleem zelfs als bij de naam Pietje Puk vermeld zou staan. Ook dan komt het (waarschijnlijk) wel goed.
daisy89
11 jaar geleden
Duidelijk bedankt! Jammer dat je niet als antwoord had gegeven, dan had ik het als beste antwoord gekozen.