Als je spullen op internet bestelt, wordt de BTW hierop verrekend ?

Spullen besteld in de VS worden naar mijn huis adres bezorgd. In de VS is er geen belasting over betaald . Moeten we er dan hier BTW op betalen .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben laatst in de VS wat op internet besteld. Voor wat kleine technische onderdeeltjes waar we 26 euro incl. verzendkosten voor betaalden, moesten we aan de postbode nog zo'n 17 euro aan zgn. "inklaringskosten" betalen. Het voordeel wat we dachten te hebben door bestellen in de VS was in één klap weg;-) Het ligt er heel erg aan wat voor soort artikel je naar Nederland haalt. Er zijn geloof ik ook producten waarvoor geen of heel weinig invoerrechten betaald moeten worden. Op http://gebruikstarief.douane.nl/ zou je moeten kunnen vinden welk tarief aan invoerrechten (= douanebelasting) je zou moeten betalen. (op het briefje van de postbode stond "inklaringskosten") Hoe het met de BTW zit, weet ik niet. Doordat het pakketje eerst nog door de douane in behandeling werd genomen was het ook vrij lang (ca. drie weken) onderweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee bedankt voor de informatie. Inderdaad het pakketje is gepland met drie weken levertijd. Jammer dat het meer gaat kosten.

Het beste antwoord

Ja, dat moet, mits de waarde van het pakket (plus verzendkosten) hoger is dan €22. Het tarief hangt dan af van het BTW-tarief dat het in Nederland zou hebben (dus 6%, 19% of 0%)

Als het pakket (met de verzendkosten) meer dan €150 kost, dan kan het zijn dat je ook nog invoerheffingen moet betalen. Hoeveel hangt af van de inhoud van het pakket.

Het postbedrijf rekent daarnaast ook altijd nog wat geld voor het werk wat gedaan moest worden voor het inklaren van de goederen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe niet. De douabe zal het pakket bekijken en mogelijk moet je invoerkosten betalen. Dat is iets anders als BTW, maar het blijft belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt toch echt gewoon een BTW-heffing van de douane. En dat is toch echt niets anders dan BTW.
Niet automatisch, u bent hiervoor zelf verantwoordelijk.
De aangewezen instantie waar u moet zijn is de Douane.

Zie ook
http://www.mkbservicedesk.nl/888/btw-betalen-terugvragen-bij-importeren.htm