Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is in deze situatie de loonheffingskorting toepasbaar?

Ik ben 16 jaar en heb een bijbaantje bij de Albert Heijn. Ik ben vergeten hierop de loonheffingskorting toe te passen. Op dit moment pluk ik daarbij ook bessen en hierbij werd mij gevraagd of ik de loonheffingskorting toe wilde passen. Is het mogelijk om deze 2 weken loonheffingskorting te krijgen voor het plukken van de bessen en vanaf de volgende maand de loonheffingskorting toe te passen op het vakken vullen bij de AH of moet ik een keuze maken tussen beiden? (waarbij de AH over het hele jaar gezien veel meer oplevert aan loonheffingskorting)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
958

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet het niet moeilijker maken dan het is. In ieder geval voorkomen dat je gelijktijdig op 2 plaatsen gelijktijdig de loonheffingskorting op "ja" hebt staan.

De simpelste oplossing is dan: "nu" bij AH de loonheffingskorting op "ja" laten zetten. Na afloop van dit jaar (als je van beide werkgevers de jaaropgave hebt ontvangen) aangifte inkomstenbelasting doen. Dan wordt alles wat voor de belastingdienst van belang is bij elkaar geteld en met het juiste kortingsbedrag rekening gehouden.

Dan krijg je waarschijnlijk nog wat terug (behalve wanneer je bijv. een flink bedrag op je bankrekening hebt staan.)
(Lees meer...)
Computoon
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Hoezo een flink bedrag op je spaarrekening? Bedoel je voor de vermogensbelasting?
Computoon
7 jaar geleden
Voor de inkomstenbelasting op het inkomen in box 3, sparen en beleggen. Maar ik bedenk nu net dat de bankrekeningsaldi van minderjarige kinderen meegeteld worden bij de aangifte inkomstenbeladting van de ouders. Goed, daar hoeft vraagsteller dus niet over in te zitten...
fisbel
7 jaar geleden
Voor 2 weken bessen plukken zal het loon gering zijn. De heffingskorting op dit loon kan zonder risico worden toegepast. Het jaarinkomen 2016 zal immers met alle waarschijnlijkheid lager zijn dan ruim € 6000 bruto. Tot dit bedrag hoeft vanwege de heffingskortingen geen belasting te worden betaald.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding