Ik heb recht op 69 euro in de maand zorgtoeslag.. maar ze hebben het nog geen 1x uitbetaald.. zie beschrijving?

Ik heb recht op 69 euro in de maand zorg toeslag.. maar de belastingdienst is erg laks en hebben het nog niet uit betaald.. Nu heb ik net ingelogd op mijn DigiD en stond dit er.

Betekend dat ze dat pas in april gaan uitbetalen? En als dat zo is.. kan ik er dan achteraan bellen of ze het uitbetalen? Ik ben ook maar een student en heb dat geld gewoon nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De betaaldatum van de toeslagen voor april is 20 maart, vandaag dus. Je zou het dus vandaag of morgen op jouw rekening moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het niet? Er staat bij april €207 euro?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, en als je naar de startpagina van de toeslagen gaat dan zie je dat de betaaldatum voor de toeslagen van april op 20 maart is. Er staat ook in jouw overzicht dat dat het al uitbetaald is. Als dat pas in april zou zijn dan is dat natuurlijk niet logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het! Thnx

Andere antwoorden (1)

ja, in april gaan ze je 207 euro uitbetalen.

Toegevoegd na 35 seconden:
Heb je het misschien pas kort geleden aangevraagd? Vanaf volgend jaar zal het wellicht meteen in januari beginnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, je wilt weten of je er achteraan kan bellen. Natuurlijk kan dat, maar er staat duidelijk dat ze het gaan doen rond 20 april.

Toegevoegd na 36 minuten:
Omdat er achter staat 'uitbetaald' heb je misschien nog kans dat het vandaag wel op je rekening staat?

Ik zou eens kijken en anders toch even bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja had het in januari ergens aangevraagd en kreeg tot 2/3 weken geleden pas bericht.. Is er een mogelijkheid om dat geld eerder te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, ik had het niet aangevraagd voor 2012,aar kreeg in december vanzelf uitbetaald voor januari.
Heb t gecancelled, ik moet dat niet. Lievet op t eond van t jaar, dan weet je zeker of, en hoeveel je krijgt...
Ik haat terug betalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar ik kan elke maand dat beetje echt goed gebruiken.. dan krijg je bericht dat ze je de 20e gaan uit betalen en dan doen ze het ineens in April..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je het ook niet hard nodig Martine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het is natuurlijk best handig einde van het jaar , een soort appeltje voor de dorst idee. of stel dat je wel belasting moet betalen of iets anders.Mja als je niet zo veel geld heb is 69 euro natuurlijk een hoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad.. maarja, ik kan er verder niks aan doen? Dat ze het eerder uitbetalen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas @jongwoman, geef je weinig kans, instanties zoals de belasting dienst denken niet aan het feit dat jij dat geld hard nodig hebt.
Mijn zoon en andere studenten hebben dit jaar nog geen aanvullende beurs gehad, omdat de DUO de berekeningen nog niet rond heeft. Reactie van de DUO.........ja ze krijgen het zo snel mogelijk..........maar daar kan je geen boodschappen mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nelly3: Google eens naar de Wet Dwangsom. Als DUO niet op tijd reageert dan kunnen ze met deze wet gedwongen worden om een vergoeding te betalen voor iedere dag dat ze te laat beslissen. Let wel: je moet wel even goed uitzoeken wat hun termijn is om te beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is er toch een kans dat ze het vandaag uitbetalen, omdat er staat: uitbetaald. Dan is het dus al gebeurd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap er helemaal niks van, en ik heb ze al wel vaker gebeld over informatie, maar die praten met zulke moeilijke woorden daar, dat ik er niet zo veel van begrijp..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk nu eerst eens of het er vandaag op staat, zonee, dan bel je en dan vraag je WANNEER ze die 207 overmaken. Daar kan alleen een datum uitkomen in maart of april en dan weet je meer. Daar kunnen ze geen moeilijke antwoorden op geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb allang gecheckt of het eropstaat, maar dat staat er niet.. Dan maar afwachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt niels, ga ik me eens in verdiepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij betalen ze de zorgtoeslag telken op ongeveer de 20ste van de maand uit. Dus als je nu niks krijgt wordt het 20 april.