wat te doen met opgeven van de waarde van mijn pakket bij douane?

Ik heb onlangs bij DealExtreme een product besteld met de echte waarde van ongeveer 70 euro. Nu ontvang ik thuis een brief met de vraag of ik de waarde van dit product wil geven. Ik heb ooit eens vernomen dat wanneer je zegt dat je het product voor 20 euro hebt gekocht dat je dan geen invoerrechten hoeft te betalen. Geldt dit nog steeds zo? Is dit slim om te zeggen? En wat zijn de kosten als ik gewoon de juiste waarde van 70 euro opgeef?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je niet zeggen dat je het niet weet omdat het een cafeau (gift) was? Volgens mij is het dan ook for free. Maar kweet niet zeker... Google?

Het beste antwoord

Als je iets koopt voor 70 euro dan is de waarde 70 euro. Soms zet dealextreme op de doos de waarde. Die is meestal minder dan de verkoopwaarde. Je kunt dan die waarde opgeven en een kopie daarvan opsturen naar de douane.

Je zult toch de waarde moeten aantonen, anders zullen ze om de factuur vragen. Als je een pakket van dealextreme krijgt kan je niet zeggen dat het een kadootje was.

Voor alles wat je in het buitenland koopt bij webwinkels moet je nog wel invoerrechten betalen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Bijgaand een link naar een artikel over invoerrechten vanuit China.

De Douane herkent ook vaak pakjes van bekende webwinkels zoals Amazon en kennlijk ook van Dealextreme. Je moet er dus altijd rekening mee houden dat je moet betalen. Of je moet onder de 22 euro kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!
Ik geef gewoon de echte prijs op die ik er voor heb betaald met een factuur er bij!