kan/mag ik mijn digid wachtwoord aan mijn belastingadviseur geven, zodat hij toeslagen kan aanvragen e.d.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Krijgt u hulp bij het doen van aangifte? In dat geval zijn er een aantal uitzonderingssituaties waardoor u geen DigiD-inlogcode nodig hebt. U hebt geen DigiD nodig als u hulp krijgt bij het doen van aangifte van:

* een boekhouder of belastingconsulent
* de Belastingdienst (HUBA-partij)
* een vakbond, zoals CNV of FNV, of ouderenbond
* een maatschappelijk tussenpersoon
* een familielid of bekende

Uw boekhouder, HUBA-partij en vak- of ouderenbond is hiervan op de hoogte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kunnen = Ja (dat kun je vast wel ...), "mogen"= nee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die van mij heeft een machtiging gevraagd waarbij zij met de ID van het kantoor namens mij aangifte doen. Het is dus niet nodig om je ID af te geven!