Is winst na belasting op een balans al verdeeld?

Dus als er op een balans de post: Winst na belasting staat. Is deze winst dat verdeeld of onverdeeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee want dan zou er geen winst na belastingen meer op de balans staan. Als het verdeeld is dan staat het onder andere balans posten zoals eigenvermogen of te betalen dividend.
ronron1212
10 jaar geleden
Er is in het voorbeeld sprake van een onverdeeld winstsaldo. Zodra de winst namelijk verdeeld is zie je bijvoorbeeld ten opzichte van een vorige periode een toegenomen eigen vermogen of een post 'nog te betalen dividend'.