Heb je recht op inzage eigen werk geschiedenis?

Soms is het zo dat je in 1 jaar voor meer dan 10 verschillende uitzendbureaus/payroll organisaties en dergelijke hebt gewerkt. Ik heb begrepen dat UWV een overzicht kan printen en alle namen van de bedrijven kan zien. Echter kun je die niet opvragen bij uwv als je geen uitkering ontvangt. Is er een andere manier om het op te vragen of een andere instantie? Heb je eigenlijk wel recht om het in te zien? Of is het je eigen schuld als je door de bomen het bos niet meer kunt zien? Voor de belastingaangifte is het namelijk wel belangrijk en als je dan niet eens al die namen nog weet en opdrachtgevers omdat je zoveel gewerkt heb in een jaar heb je dan wel een probleem met de belasting aanslag ofzoiets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja daar heb je recht op, iedere organisatie die jouw gegevens verwerkt moet namelijk op jouw verzoek die gegevens aan je verstrekken. Je kan op https://pim.bof.nl/start/?q=uwv automatisch een standaard brief laten maken waarin je om een overzicht van alle gegevens vraagt die ze van je hebben. Deze brief kan je rechtstreeks opsturen, maar je kan hem ook als voorbeeld gebruiken en in je eigen brief het UWV vragen, met verwijzing naar de Wet Bescherming Persoonsgegevens, om je de lijst op te sturen. Ze moeten dan binnen 4 weken antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord ik zal het proberen

Andere antwoorden (1)

Bij alle bureau's waar je hebt gewerkt, ben je ook betaald. Op je bankafschiften kun je wellicht terug vinden waar je wanneer hebt gewerkt.
suc6