Krijg je je zorgtoeslag nog terug als je deze hebt laten stopzetten?

ik heb mijn maandelijkse teruggave laten stopzetten voor de zorgtoeslag omdat ik terug moest betalen.
Maar nu hoor van andere mensen dat als je dat doet je dit later ook niet verrekend krijgt.Wie weet hier meer van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Als je je aanvraag hebt stopgezet, geef je aan de zorgtoeslag niet te willen ontvangen. Als je dan achteraf recht blijkt te hebben, zal de Belastingdienst niet zelf alsnog gaan uitkeren.

Als je de aanvraag wijzigt naar een inkomensniveau waarop het recht € 0,- is, zal de Belastingdienst achteraf wél een eindafrekening maken. Mocht dan blijken dat je wel degelijk recht had, dan krijg je het achteraf alsnog uitgekeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het feit of ze betalen of niet, staat los van het *recht* wat je er al dan niet op hebt.

1 keer per jaar, na afloop van dat ene jaar, kun je bepalen op hoeveel je recht had, hoeveel ze overgemaakt hebben en dus ook wat je nog krijgt of terug moet betalen.

net als met de belasting dus.