Hoe ga ik om met ICP aangifte wanneer afleveradres is bijvoorbeeld Belgie maar factuuradres is in NL?

Goederen gaan de grens over (lijkt dus icp) maar ondernemer is niet in BE BTW plichtig (NL btw nummer) dat zou impliceren dat factuur met BTW aangemaakt moet worden (en geen ICP levering).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Ik ben het op basis van de informatie die geeft met je eens, het land waarin de afnemer aangifte doet is in deze bepalend dus NL BTW in rekening brengen maar het is afhankelijk van een aantal factoren (soort goederen bijv. accijns, vervoerder, waar start vervoer, eerdere icp leveringen in dit jaar enz.). De Belastingdienst heeft hiervoor een tool ontwikkeld, daar kun je een aantal stappen doorlopen en situatie specifieke antwoorden geven, die mogelijk nog voor een ander antwoord kunnen zorgen. Hieronder als bron een link maar de betreffende tool waarin je de specifieke levering kan controleren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Merk wel op dat dit een tool van de NEDERLANDSE belastingdienst is. De Belgische hoeft het daar niet per-sé mee eens te zijn. Maar toch een dikke plus voor dit antwoord !