ik krijg maandelijks 70 euro zorgtoeslag per maand, nu is mijn loon 45 euro netto omhooggegaan afgelopen jaar, zou ik dan in 2012 ook nog 70 euro ?

krijgen? of krijg ik dan misschien wel helemaal niet smeer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk dat je nog wel krijgt, maar gewoon minder. Geef de verandering op bij de belasting zodat ze zovast een herberekening kunnen maken,misschien moet je terugbetalen, en het valt zo tegen volgend jaar, als je alles gelijk terug moet betalen. En dat zal toch wel moeten
12 jaar geleden
via het site van belastingdienst kan je het heel makkelijk berekenen door jouw jaar inkomste in te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, de huidige zorgtoeslag van 70 euro die je krijgt is waarschijnlijk ook gebaseerd op je lagere brutoloon. Eigenlijk moet je de wijziging in je brutoloon (dus niet netto) zo snel mogelijk doorgeven zodat de hoogte van de zorgtoeslag al in 2011 wordt aangepast. Als je dat niet doet is het ook niet zo'n probleem. De zorgtoeslag die je nu krijgt is gebaseerd op de schatting van je brutoloon in 2011. Na afloop van 2011 word je gevraagd om je werkelijke brutoloon op te geven. Als dat dus hoger is dan de schatting zul je in 2012 een deel van het teveel ontvangen bedrag terug moeten betalen.

Dan je vraag over 2012. Hiervoor geldt hetzelfde. In november of december ontvang je een berekening van de zorgtoeslag voor 2012. Hierin is een geschat brutoloon opgenomen. Het is verstandig om de belastingsdienst dan vast op de hoogte te brengen van je nieuwe geschatte brutoloon zodat je niet ook in 2012 meer zorgtoeslag krijgt dan waar je recht op hebt.

Voor de precieze effecten van je hogere inkomen op de zorgtoeslag kun je het beste even een proefberekening maken op toeslagen.nl. Dan weet je vast waar je voor 2011 en 2012 aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U krijgt maximale zorgtoeslag. Tot circa € 20.000 inkomen krijgt u dit maximum aan zorgtoeslag. € 45 netto per maand meer gaan verdienen, betekent nog geen 5 tientjes zorgtoeslag per jaar minder. En tot € 20.000 inkomen is er dus helemaal niets aan de hand.
Vuistregel algemeen: € 1000 meer of minder inkomen betekent € 50 minder cq meer zorgtoeslag.
fisbel
12 jaar geleden
45 EUR netto verhoging doet je zorgtoeslag met ongeveer 5 EUR afnemen. dit is een richtbedrag, je kunt het zelf narekenen via de link;

http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/hoeveel.html