Hoeveel houd erfgenaam over van geld ivm belastingen?

Ik heb een overlijdensrisico verzekering. Als ik voor een bepaalde datum zou overlijden dan krijgt mijn zusje 75.000 euro. Ik vraag me af hoeveel ze daar feitelijk van overhoud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

- € 53.104, namelijk na aftrek van 30 % erfbelasting over € 75.000 minus vrijstelling € 2012 (2011).
- of € 75.000 als je zusje je fiscale partner is;
- of € 75.000 als je zusje steeds de premie heeft betaald (al dan niet na jaarlijkse schenkbelastingvrije schenking door jou aan haar van het premiebedrag).
Nadere informatie bij de verzekeringmaatschappij of een deskundige tussenpersoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel =)

Andere antwoorden (2)

dat kan je bekijken op de site van de belastingdienst. Alleen veranderen die regels ook nog wel 's. Hangt ook nog af van de voorwaarden die er verder nog aan de rekening hangen. EEn vast bedrag is zo niet te geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is dit staatje voor hier kun je zien wat er moet worden betaald
ronron1212