Ik heb de belastingpapieren van 2009 na de gestelde datum opgestuurd (half juli ), wanneer (welke maand) kan ik teruggave verwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vooraf: Een aangifte geeft niet automatisch recht op teruggave. Pas als je aangifte dat aangeeft.
Na twee a drie maanden moet je wat gehoord hebben over een voorlopige teruggave. Bel maandag kosteloos 0800 0543 en houd je burgerservicenummer daarbij paraat.

Toegevoegd na 12 uur:
Mijn antwoord is in de veronderstelling dat je elk jaar een brief krijgt om aangifte te doen. Als je eenmalig/voor de eerste keer aangifte doet zal het langer duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom duurt het langer als je één keer aangifte doet? Da's dus onzin. Je levert je aangifte in en dat gaat gewoon op de grote hoop. Wie 't eerst haalt wie 't eerst maalt..

Andere antwoorden (1)

Ik hoop wel dat je eerst uitstel hebt aangevraagd want het is je burgerplicht voor 1 april je belastingformulieren in te leveren. Meestal krijg je bericht tussen de 3 en 6 maanden maar als je te laat indient kan dat wel eens vertragen.