Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke volgorde moet je je belastingpapieren bewaren? Op volgorde van de datum dat je de brief krijgt of per onderdeel. zorgt. bij zorgtoeslag?

aangezien je ze 7 jaar moet bewaren, op welke volgorde? datum van ontvangst? het jaar waar het over gaat? of toch op onderdeel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
830
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor particulieren 5 jaar voor ondernemers 7 jaar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hmm mijn ouders die zetten het altijd volgens de datum zo vindt je alles makkelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de manier die jij zelf makkelijk vindt om terug te vinden, als je dat op datum vindt, doe je dat, anders of alfabet. Er is gen verplichte volgorde
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Er is geen algemene regel voor het systeem van archivering. Als je iets gemakkelijk wilt terugvinden, maar ook met het oog op het gemakkelijk onderscheiden t.b.v. het afvoeren van oudere jaren, lijkt mij het het handigste om de papieren per belastingjaar op te bergen,gescheiden door tabbladen.
Binnen het jaar kun je de soortren belasting, toeslagen en ander rubrieken onderscheiden, daarin op datum; eerste onder en daarop de later ontvangen gegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag je helemaal zelf weten, maar ik doe het zo:
Ik heb een ordner voor de InkomstenBelasting en eentje waar de ander soorten belasting in zitten, gescheiden door tabbladen, de gemeentelijke belasting, de motorrijtuigenbelasting en de waterschapsbelasting. Wel op volgorde van jaar/datum.
De IB-ordner is het dikste. Ik bewaar daarin de jaren bijelkaar. Alle papieren die er bij horen zoals jaaropgave, hypotheekopgave en de laatste bankafschriften ook.
De zorgtoeslag bewaarde ik ook daarin, omdat die verrekend wordt met de IB.

Dit vind ikzelf het gemakkelijkste en het overzichtelijkste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding