Volgens de belasting is het geld wat ik terug kreeg al gestort, maar als ik mijn saldo check is er niks gestort. Hoe kan dit?

Er zijn geen rekeningen afgeschreven ,omdat even uit te sluiten. Er is overigens al wel contact gehad met belasting maar die zegt dat het is gestort. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang is het geleden dat het is overgemaakt? Dergelijke instanties sturen dit soort opdrachten vaak maar eens per maand per bulk door naar de uitvoerders. De opdracht kan dan verwerkt zijn en met de eerst volgende betaal opdracht uitgevoerd worden. Hij staat dan als betaald te boek maar is alleen nog niet uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rond 12 Juli heb ik bericht gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er van uit dat de betalingen van de belastingdienst ergens aan het eind van de maand de deur uit gaan. Als je het op 1 augustus nog niet hebt zou ik gaan informeren bij het lokale kantoor. Het kan altijd gebeuren dat er ergens iets verkeerd gaat of dat ze een specifiek geval als steekproef nakijken waardoor het vertraging op loopt.

Antwoorden (4)

ik zou even het rekeningnummer opvragen naar welke ze het hebben overgemaakt? En de datum?

Het kán zijn dat het nog onderweg is, maar dat lijkt me sterk.

Is het naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt, heb je een probleem, je hebt dit nummer nl zélf doorgegeven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan naar een ander rekeningnummer overgeschreven zijn of de betaling is door jou bank nog niet verwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De belasting kan natuurlijk een foutje hebben gemaakt bv naar verkeerd rekeningnummer hebben overgemaakt.
Weet natuurlijk niet wanneer ze hebben overgemaakt het kan ook nog moeten worden verwerkt voordat t bij u staat bijgeschreven
Even navragen bij de belasting naar welke rekening het is gestort en daar eventueel een bewijs van vragen
Uw bank kan in deze ook vast wel het een en ander onderzoeken
d.m.v. uw afschriften printen/copieeren kunt u natuurlijk de belasting aantonen dat u het echt niet heeft ontvangen,hierop moeten ze onderzoeken wat er fout is gegaan en u dit bedrag alsnog uitkeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je bedoelt met rekeningen afgeschreven is niet duidelijk.
Kijk in je aangifte of je een nummer hebt opgegeven.
Zo niet of je een brief hebt gehad om aangifte te doen en of daarin het juiste bankrekeningnummer staat.
Als je niet 300% zeker weet dat de Belastingdienst de juiste bankrekening heeft dan altijd in elke aangifte (opnieuw) het juiste banknummer melden.
Hopelijk is er geen echtscheiding of iets dergelijks in het geding met de mogelijkheid dat de ex zich het bedrag op zijn/haar rekening heeft toegeeigend.