Mijn partner is een buitenlandse werknemer en zijn zorgtoeslag wordt vanaf 2007 zonder zijn medeweten geïncasseerd door werkgever. Wat nu?

Graag vorderen wij het geld voor alle jaren terug. Hij weet pas sinds kort dat er zorgtoeslag word uitbetaald. Na aanvraag zt voor 2010 wordt door de belastingdienst de voorgaande jaren verrekend. Hoe kan ik juridisch gezien het geld dat hem toekwam terug vorderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Om te beginnen ga je er over praten met de werkgever. Je hoeft niet meteen juridische stappen te nemen om te krijgen waar je recht op hebt. Ga het gewoon vragen, en leg goed uit wat je bedoelt. Zorg dus ook dat je goed onderbouwt waarom je er recht op hebt en waarom je meent dat de werkgever dat heeft achtergehouden.

Als het op die manier niet lukt, dan pas ga je een jurist inschakelen en vraag je advies aan een advocaat.
12 jaar geleden
Klik op deze link https://chat.juridischloket.nl/chat/ en je kunt gelijk antwoord krijgen van mensen die er voor opgeleid zijn. Je kunt dan gratis met ze chatten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk/misschien heeft je partner daar (onbedoeld?) toestemming voor gegeven.
Als de werkgever ook de nominale premie voor hem aan de zorgverzekering betaalt, dan zou het begrijpelijk kunnen zijn.
Als dat niet zo is, dan kun je bewerkstelligen dat het geld VOORTAAN op zijn eigen rekening terechtkomt.
Als je partner beslist er niet voor heeft getekend dan is er iets echt fout, maar vraag eerst eens na voordat je te vroeg oordeelt.
Omdat het zijn baan raakt kun je ook advies vragen aan een werknemersorganisatie (vakbond).