Als ik als student bij mijn vriend intrek, moet mijn vriend dan extra betalen ergens (bijv bij de gemeentebelastingen)?

Waar kan ik een overzicht vinden van dingen waarvoor mijn vriend extra zou moeten betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Jazeker, de gemeentebelastingen gaan omhoog. Hoe veel precies weet ik natuurlijk niet want dat verschild per gemeente. Kijk even op de website van de gemeente die het betreft of bel morgen even naar de gemeente met deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij waterzuivering extra betalen. Zelfde tarief als voor een gezin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, gemeentebelasting. Electra gaat gelijk naar 3 personen. Water gaat naar 3 personen. Kun je misschien ingeschreven blijven op een ander adres, bv bij je ouders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is gemeentebelasting Electra.?????
wat wel omhog gaat is de waterschapsheffing van 1 VE naar 3VE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je wel lezen? Er staat een komma...
Werkt je vriend? (en verdient ie veel)
Zo niet dan kan je voor veel gemeentebelastingen enzo vrijstelling aanvragen.

Als ie wel veel verdient en jij niet of weinig, dan kan het zin hebben om elkaars fiscale partner te worden bij de volgende keer dat jullie belasting aangifte doen, dat kan een leuk voordeel opleveren.

Het ligt er dus maar net aan of het geld gaat kosten, of zelfs gaat opleveren.