Onlangs heb ik op mijn werk een ernsitg ongeval gehad waarbij ik een oog ben verloren.

Nu heeft mijn werkgever voor mij een ongevallen verzekering afgesloten.
Ben je over de uitkering hiervan ook belasting verschuldigd?
Graag antwoord van mensen die er echt verstand van hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jee... heftig zeg! Sterkte. Verder weet ik geen antwoord op je vraag, dus ik zal geen punt opstrijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad!! Heel erg veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou de belastingtelefoon kunnen bellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel sterkte!

Het beste antwoord

Ha, die Mbouman;

De informatie die ik erover vind lijkt nogal tegenstrijdig te zijn, maar misschien heb je er iets aan. Neem in elk geval eens contact op met de belastingdienst en een goede onafhankelijke belastingdeskundige. Afhankelijk van je situatie en de hoogte van de uitkering(en) zou je misschien de oprichting van een stamrecht-BV kunnen overwegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in onderstaande informatie staat dat er vier gevallen zijn wanneer je geen inkomstenbelasting hoeft te betalen en de uitkering dus vrij is
ronron1212
12 jaar geleden
Ik een soort gelijk iets gehad,als je het tenminste over letselschade vergoeding hebt??? ik heb hier voor een verklaring gekregen van de verzekering de de schade heeft uitgekeerd.
Dat als de belasting er moeilijk voor doet,de verzekering garant staat voor de betaling hiervan.

Heel veel sterkte