Hoe vind je het beste iemand die tegen betaling je belastingaangifte voor je regelt?

Ik zoek iemand die weet wat hij/zij doet, op de hoogte is van de laatste belastingregels en bij voorkeur uiteraard ergens in de buurt.

Ik ben al aan het googelen geweest, maar kom eigenlijk alleen maar uit bij grote accountantskantoren die alleen voor bedrijven werken.
Met welke zoektermen op internet zou ik het beste zo iemand kunnen vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou in je kennissenkring rondvragen. Zo zijn wij aan de onze gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heb je er voor over?

Het beste antwoord

Ik denk dat als je zoekt op "Financieel adviseur en je woonplaats" dat je voldoende keus aangereikt krijgt.

Of kijk even op de site bij de link:

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij de link heb ik even gezocht op mijn eigen woonplaats. Hier vind ik diverse adviseurs die gewoon vanuit huis werken, ofwel kleine bedrijfjes die in deze tijden veel aangiftes invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Via Marktplaats, bij Diensten.

Maar, tegenwoordig hoef je dat toch niet meer te laten doen? Het is allemaal zo eenvoudig geworden.
Met je Digi D code inloggen en je vult het zo in.
En wat de regels zijn, is ook veel eenvoudiger te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in mijn gemeente wordt het gedaan in de buurthuizen (gratis zelfs) misschien is er bij u in de buurt ook zoiets. Soc zaken zou dat moeten weten, of de buurthuizen natuurlijk
13 jaar geleden
De belastingdienst zelf doet dat toch ook tegen betaling?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- De Belastingdienst doet soms inkomstenbelastingaangiften maar niet tegen betaling, althans niet tegen directe betaling door je zelf.
Uiteraard betalen we er allemaal voor.
Hun voorwaarden ken ik niet en het klinkt gek maar je moet er bij een aangifte op een redelijke wijze uithalen wat er in zit en daaraan de nodige tijd besteden onder meer door het uitvragen van degene voor wie je werkt. Daarvoor moet je alles weten wat bij een privépersoon aan belastingaspecten kan spelen.
Als je dan weet dat de Belastingtelefoon van de Belastingdienst heel veel slechte antwoorden en voorlichting geeft dan houd je je hart vast. http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/belasting/belastingaangifte/extra/belastingtelefoon-test/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belasting dienst, leuker kunnen we het niet maken, makelijker ook niet. Ik heb trouwens een kennis die het elk jaar voor ons doet, dus daarom weet ik niet precies hoe de BD dat doet. Als ik dit dus hoor kan je het maar beter door een derde laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belastingdienst doet het gratis. Maar de belastingdienst doet het inderdaad niet voor iedereen. Niet voor ondernemers en ook niet voor mensen die geld zat hebben om een accountant te betalen.
Meestal krijgt de belasting ouderen en mensen met een klein inkomen voor hulp bij aangifte.
Je kunt een afspraak maken bij de belastingdienst bij jou in de buurt op telnr. 0800 0543
Ik maak op uit je vraag, dat je iets meer wilt dan een simpele controle.

Als je zoekt op belastingadviseur op het internet is er genoeg te vinden. Let op lidmaatschap CB (College Belastingadviseurs) of NFB (Nederlandse Federatie van Belastingadviseurs). Leden zijn verplicht ieder jaar bijscholingscursussen te volgen, en voldoen aan jouw eis, dat ze op de hoogte zijn van de laatste belastingregels.

Als je een belastingadviseur belt, en je krijgt te horen dat hij alleen voor bedrijven werkt, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Zo iemand zal je graag doorverwijzen naar iemand die je wel wil helpen.

Ook een mailtje naar CB of NFB, zou je kunnen overwegen. Beide sites zijn makkelijk te vinden op het internet.

Er zal overigens wel een prijskaartje aan hangen. Iemand die snel even je aangifte op fouten controleert, zal daar 50 Euro voor vragen, maar iemand die ook echt doet, wat jij wilt, zoals je het beschrijft in je vraag, zou weleens 2 of 300 Euro kunnen kosten. Maar je hebt dan wel de zekerheid dat het goed gebeurt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lid worden van het FNV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak kent iemand die je kent al zo'n persoon MAAR met een digid ofwel online aangifte en het boekje van de consumentenbond of FNV lukt het zelf prima... Probeer het anders eens je hoeft het toch niet echt te verzenden, die mannetjes kosten geld (mits lid van iets of evt al in een verzekering erbij als service) en dus krijg je minder terug dan als je het zelf doet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk bij zo'n 'groot accountantskantoor', een van de grootste ter wereld zelfs en wij helpen ook zeker particulieren. Of het voor jou de goedkoopste optie is, weet ik niet maar het is een misverstand dat we alleen bedrijven als klant hebben.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik: wat doe je dit weekend?
paulus811
13 jaar geleden
Op wintersport helaas, nou ja 'helaas'.... Nee, aan mij heb je weinig op dit punt. Ik ben geen belastingadviseur, maar ben wel in staat m'n eigen aangifte te doen. Als je niet al teveel moeilijke posten hebt, kun je het met het programma van de belastingdienst eerst zelf proberen.
Bij de rechtswinkel in jouw gemeente!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoekt dus een financieel adviseur.

http://www.nbva.nl/financieel-adviseur/

Op deze site kun je er een zoeken bij jou in de buurt.

Zo iemand kan veel meer voor je doen dan je belastingen. Die van ons heeft ook onze hypotheek geregeld en houdt voor ons de ontwikkelingen bij en we hebben hem laatst al onze verzekeringen laten doornemen en oversluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg bericht van mijn zorgverzekering dat zij het tegen betaling ook doen. Veel te duur volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is te duur?.
Vraag gewoon eens rond bij collega,s vrienden of op je werk.
Iedereen heeft wel iemand die voor hem de belastingpapieren invult.
En voor zo,n invulling mag je tussen de 50,00 en 100,00 euro kwijt zijn.