Wanneer moet je invoerrechten betalen bij internetaankopen?

Ik heb namelijk clip-in extensions besteld via Ebay (nog niet betaald), maar als ik superveel invoerrechten moet betalen vind ik het niet meer de moeite!

Ze kosten $ 80 (ongeveer € 59). Hoe wordt bepaald of ik wel of geen invoerrechten moet betalen? Ik woon trouwens in België.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor België vind ik het lastig te vinden, want ik vermoed dat het daar anders heet.

Bij ons kun je alles over de import belasting hier vinden:
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html#P34_2554
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aankopen buiten de EU -> invoerrechten + BTW betalen
Aankopen binnen de EU en particulier -> alleen BTW betalen
Aankopen binnen de EU en bedrijf -> het beste als intracommunautaire levering laten leveren, geen BTW. Anders moet je BTW terugvangen bij de douane.