belasting op motor uit 86

ik heb een motor shadow vt 1100 uit 86
dacht dat mijn motor dit jaar belastinbgvrij zou worden
krijg ik vanmorgen toch een blauwe enveloppe met motorrijtuigenbelasting

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Volgens mij heb je geluk! In het artikel (zie bron) is te lezen dat de wet is aangepast. Alleen motorvoertuigen met een bouwjaar van voor 1987 komen in aanmerking voor de vrijstelling.

Ook volgens deze wet zou je dus voor vrijstelling in aanmerking moeten komen. Dat is onderaan de pagina uit de 2e link op te maken.

Het kan dus zijn dat deze gegevens niet bekend zijn bij de belastingdienst. In dat geval moet je dus even bellen naar de Belastingdienst op 0800-0749. Het kan ook zijn dat het per kwartaal bepaald wordt? Dus als je motor bijvoorbeeld uit augustus 1986 komt, dat je pas vrijstelling krijgt vanaf oktober 2011. Dit zou je ook bij de belastingdienst kunnen navragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een motor van 25 jaar en ouder betaalt u geen motorrijtuigenbelasting. Als uw motor 25 jaar wordt, dan krijgt u (automatisch) bericht dat u geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Hebt u geen
bericht ontvangen en is uw motor 25 jaar of ouder? Stuur dan een brief naar: Belastingdienst/Centrale administratie Postbus 9047 7300 GJ Apeldoorn.

Kan dus zijn dat uw motor nog 25 jaar moet worden en dat u daarom nog een rekening krijgt. Maar voor vragen kunt u dus altijd contact opnemen met de belastingdienst.