De Nederlandse staat koopt voor 16,8 miljard euro alle Nederlandse activiteiten van Fortis Bank Nederland

En nu komt het bericht dat we 20 miljard moeten bezuinigen,worden we niet een beetje belazerd?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het meest belazerende van het gehel is dat wij nu als belastigsbetalers de bonussen betalen van de hoge Fortisheren terwijl zij er zelf een bende van hebben gemaakt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is ook zo dat als er winst behaald wordt, wat goed mogelijk is, dit ook voor de belastingbetaler is.

Daarnaast is het die 20 miljard bezuiniging niet iets omdat het echt nodig is maar omdat dit kabinet niet hun eigen begroting willen overschrijden. Daar valt ook iets voor te zeggen.

Momenteel is het belangrijk dat de Nederlandse economie blijft draaien en als de overheid dan een bank moet opkopen dan doen ze dat maar. Iedereen weet dat zoiets een eenmalige uitgave is en dat het momenteel rare tijden zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, aangezien we momenteel in een crisis zitten vind ik het naief om te denken dat er nu al winst behaald wordt. Met enkele jaren zal de economie aantrekken. Daarnaast is waarschijnlijk die 20 miljard een schijntje voor wat er met de economie zal gebeuren als er een grote bank omvalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, aangezien we momenteel in een crisis zitten vind ik het naief om te denken dat er nu al winst behaald wordt. Met enkele jaren zal de economie aantrekken. Daarnaast is waarschijnlijk die 20 miljard een schijntje voor wat er met de economie zal gebeuren als er een grote bank omvalt.