Bij wijziging postadres aan Belastingdienst, dien je dit per belastingsoort te doen of gaat dit automatisch over alles?

Ik ga het schriftelijk opgeven aan het regiokantoor. Moet ik hierin alle belastingen aangeven of gaat het op Sofinummer en daardoor automatisch alles naar het opgegeven adres?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het gaat om het postadres, dit is anders dan het woonadres

13 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak uit je vraag op dat je niet gaat verhuizen? En gaat het om een particulier of een bedrijf?

Het beste antwoord

Het antwoord is te vinden op de 'veelgestelde vragen' op de site van de belastingdienst.

Voor particulieren:

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

Als u binnen Nederland verhuist, is het voldoende om uw adreswijziging bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) door te geven. Wij krijgen uw nieuwe woonadres automatisch van de gemeente.

(Tijdelijk) postadres
Wilt u dat wij uw post naar een (tijdelijk) postadres sturen? Stuur dan een brief naar uw belastingkantoor.

Vermeld in uw brief:

uw naam
uw burgerservicenummer/sofinummer
uw woonadres
uw postadres
Wij verwerken de wijziging binnen 3 weken nadat wij de brief hebben ontvangen.

Zie ook
Adreswijziging doorgeven buitenland

Voor bedrijven:

Hoe moet ik een wijziging van het post- of vestigingsadres van mijn bedrijf doorgeven?

De wijziging van uw post- of vestigingsadres kunt u schriftelijk doorgeven aan uw belastingkantoor.

Toegevoegd na 33 minuten:
Nav onderstaande reactie heb ik nog even verder gekeken, maar het doorgeven van een adreswijziging gaat niet via toeslagen.nl

Dit is te vinden op de site (2e bronvermelding):

Adreswijziging doorgeven

U hoeft geen adreswijziging aan ons door te geven. Als u verhuist, geeft u dat door aan de gemeente. Wij maken gebruik van de gegevens van de gemeente, en zijn zo automatisch op de hoogte van uw adreswijziging.
Let op!
Als u een postadres wilt gebruiken dat niet hetzelfde is als uw woonadres, dan moet u een brief sturen aan uw belastingkantoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een hoop instellingen staan automatisch in verbinding met de basis administratie van de gemeente dus ze krijgen vanzelf je nieuw postadres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je postadres wil veranderen hoef je dat maar 1x te doen bij de belastingdienst. Het kan wel zijn dat de dienst toeslagen (die wel samenwerkt met de belastingdienst, maar een aparte administratie voert) ook nog eens apart moet worden ingelicht.

Je kan het beste een brief schrijven naar je eigen regiokantoor met je nieuwe postadres en je BSN (burgerservicenummer) erin vermeld. Voor het adres van de dienst toeslagen moet je even kijken op www.toeslagen.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al doe je niets, ze weten je gewoon te vinden.
(Adreswijziging naar gemeente is voldoende)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je adres wordt door de gemeente aan de Belasting doorgegeven. Maar omdat ambtelijk molens soms langzaam malen. kan je een briefje naar het regiokantoor sturen met je nieuwe adres. Uitsluitend de vermelding van je burgerservicenummer is voldoende.