Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik de lease-auto inleveren?

Deze week teken ik mijn ontslag, dat per 1 februari 2011 van kracht gaat. Voor de belasting heb ik de lease-auto voor mijn werk tot 1 januari 2011. Ik heb de auto voor mijn werk niet meer nodig. Moet ik de auto deze week inleveren en zo ja, wat gebeurt er dan met de eigen bijdrage die ik maandelijks betaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
702

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De lease auto is niet van jou, noch van de belastingdienst, dus de sleutels lever je op de dag van ontslag in.

Bij de aanslag van volgend jaar geef je de periode op en de belastingdienst berekent dan hoeveel je moest betalen en verrekent dit met hoeveel je hebt betaald.

De maandelijkse bijdrage betaal je aan de werkgever en die wordt ingehouden op het loon. Die bijdrage betaal je dus ook niet meer na het ontslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de lease auto moet je inleveren. Anders kom jij zelf volledig voor alle kosten te zitten. Daarna kun je bij de Belastingdienst een herziening aanvragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een contract en je kan je lease auto tot eind cntract behoeden en gewoon de bijtelling betalen via de belastingdienst. Je kunt ook beluiten dat je de auto eerder weg doet vaak in overleg met je werkgever. dan zal de bijtelling niet meer van je loon worden ingehouden.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding