Moet ik de lease-auto inleveren?

Deze week teken ik mijn ontslag, dat per 1 februari 2011 van kracht gaat. Voor de belasting heb ik de lease-auto voor mijn werk tot 1 januari 2011. Ik heb de auto voor mijn werk niet meer nodig. Moet ik de auto deze week inleveren en zo ja, wat gebeurt er dan met de eigen bijdrage die ik maandelijks betaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De lease auto is niet van jou, noch van de belastingdienst, dus de sleutels lever je op de dag van ontslag in.

Bij de aanslag van volgend jaar geef je de periode op en de belastingdienst berekent dan hoeveel je moest betalen en verrekent dit met hoeveel je hebt betaald.

De maandelijkse bijdrage betaal je aan de werkgever en die wordt ingehouden op het loon. Die bijdrage betaal je dus ook niet meer na het ontslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de lease auto moet je inleveren. Anders kom jij zelf volledig voor alle kosten te zitten. Daarna kun je bij de Belastingdienst een herziening aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een contract en je kan je lease auto tot eind cntract behoeden en gewoon de bijtelling betalen via de belastingdienst. Je kunt ook beluiten dat je de auto eerder weg doet vaak in overleg met je werkgever. dan zal de bijtelling niet meer van je loon worden ingehouden.
ronron1212