Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik machtigingen op mijn bankrekeningen aan mijn schoonzoon geven?

Als ik niet meer zelf mijn zaken kan regelen, wil ik dat overdragen aan mijn schoonzoon. Welke stappen moet ik daarvoor ondernemen?

7 maanden geleden
in: Bankieren
Antoni
7 maanden geleden
@Turteltje2, je mag de vraag natuurlijk hier stellen, maar ik vermoed dat je eigen bank hierover het beste aan jou informatie kan geven. Mogelijk verschillen de procedures nog per bank, dus op deze website krijg je alleen maar algemeen geldende antwoorden.
tinus1969
7 maanden geleden
Je kunt je schoonzoon NU machtigen, dan kan hij vanaf nu ook je bankzaken niet regelen. Wil je dat niet, zie dan mijn antwoord.
Hatolex
7 maanden geleden
Als je schoonzoon je pin code/wachtwoord weet is dat in principe voldoende.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De beste oplossing is waarschijnlijk om naar een notaris te gaan en daar een levenstestament of vergelijkbaar document op te laten stellen.
Je schoonzoon krijgt dan een bevoegdheid om jouw zaken te regelen, zodra jijzelf hier niet meer toe in staat bent. dan gaat het bv niet alleen om bankzaken.
(Lees meer...)
7 maanden geleden
erotisi
7 maanden geleden
Zou een onderhandse akte ook volstaan of is een notaris verplicht?
tinus1969
7 maanden geleden
Ik vermoed dat een bank een onderhandse akte niet gaat accepteren.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing