Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geld overmaken naar rekening bij wise.com?

Beste mensen, is er hier iemand die bankiert via wise.com? een vriend van mij heeft een rekening bij wise.com. Hij heeft geen andere bankrekening. Een werkgever wil het salaris van mijn vriend naar zijn rekening bij wise storten. Mijn vriend heeft de bankpas laten zien maar hierop staat niet zijn rekeningnummer. Hoe moet de werkgever nu zijn salaris storten?

12 maanden geleden
in: Bankieren
Inekez1
12 maanden geleden
Hij kan toch gewoon op zijn wise account voor online bankieren inloggen en zijn eigen rekeningnummer zien? De werkgever heeft het volledige Europese IBAN nummer nodig, maar dat hoeft niet per se op het pasje te staan.
tinus1969
12 maanden geleden
Hoe maken anderen geld over naar je vriend?
tinus1969
12 maanden geleden
En heeft je vriend dit al aan wise.com zelf gevraagd?
ronron1212
12 maanden geleden
Hoe kan het dat hij zijn bankrekeningnummer niet kent dan kan hij toch ook niet bankieren.
ronron1212
12 maanden geleden
@inekez1 om in te loggen moet je je bankrekening weten
tinus1969
12 maanden geleden
@ronron1212, ik vermoed dat je bij wise.com kunt inloggen met een gebruikersnaam ipv bankrekeningnummer. Dat kan iig ook bij veel echte banken.
ronron1212
12 maanden geleden
@tinus1969 welke banken dan?
LeonardN
12 maanden geleden
@ronron1212 Bij welke bank moet je je bankrekening weten om in te loggen?
Inekez1
12 maanden geleden
Als je eenmaal een account hebt aangemaakt kun je gewoon inloggen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning op je telefoon. Geen rekeningnummer en zelfs geen pasje of pincode voor nodig.
Inekez1
12 maanden geleden
Wat betreft de fysieke pas van wise: het rekeningnummer staat toch ook gewoon op de achterkant???
ronron1212
12 maanden geleden
weet niet welke bank jij zit maar vertel eens @inekez1
ronron1212
12 maanden geleden
@LeonardN bij welke niet dan?
Inekez1
12 maanden geleden
Dat kan tegenwoordig bij bijna elke bank. Maar het is niet relevant bij welke bank ik zit. De vraag gaat over wise en bij wise kun je gewoon op je telefoon inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning. Alleen als je mobiele telefoon die functies heeft natuurlijk, maar bij 9 van de 10 modellen is dat tegenwoordig het geval.
Inekez1
12 maanden geleden
Uiteraard heb je voor de allereerste keer inloggen je bankgegevens nodig. Is dat eenmaal gekoppeld in je telefoon of laptop, dan heb je die daarna niet meer nodig om opnieuw in te loggen.
ronron1212
12 maanden geleden
@Inekez1 je moet dan wel met je mobiel willen en kunnen bankieren en echt niet iedereen doet dat
Inekez1
12 maanden geleden
Zonder mobiel kun je gewoon op laptop inloggen via email en password. Als je dat ook niet wil, moet je geen wise account nemen.
LeonardN
12 maanden geleden
Rabo. Maar ik gok dat je voor geen enkele app of website je rekeningnummer moet weten om erin te komen. Wat je nodig hebt is pincode + pas en of zelf gekozen pincode (6 cijfers).
Lijkt me vreemd om je bankrekeningnr in te moeten voeren om toegang te krijgen TOT dat bankrekeningnr.
tinus1969
12 maanden geleden
@ronron1212 ‘@Inekez1 je moet dan wel met je mobiel willen en kunnen bankieren en echt niet iedereen doet dat’
Dat is doelpalen verzetten. Het ging in deze vraag en reacties om mensen die online cq met hun mobiel (willen/kunnen) bankieren.
tinus1969
12 maanden geleden
@ronron1212 ‘weet niet welke bank jij zit maar vertel eens @inekez1’
Jij beantwoordt vraag met tegenvraag. Bij welke bank moet je WEL inloggen met je bankrekeningnummer? Dat is ook aan jou gevraagd.
Voor de volledigheid; inloggen zonder bankrekeningnummer kan bij oa ING, ABN-AMRO en Triodos.
ronron1212
12 maanden geleden
@tinus1969 alleen vis je mobiel niet via je laptop veel mensen gebruiken hun mobiel niet om te bankieren of hebben een mobiel die niet geschikt is of willen dat niet dat zijn de keuzes.
LeonardN
12 maanden geleden
@ronron1212 Kan je nu eenmaal de vraag die je door meerderen gesteld is beantwoorden?
Bij welke bank moet je je rekeningnummer kennen om in te loggen?
Maakt niet uit of je het nu hebt over online (website) of via een smartphone app. Onze stelling is: Je hoeft je bankrekeningnummer niet te kennen om toch in te kunnen loggen.
Dat zal zo zijn bij elke bank. Ongeacht de methode.
ronron1212
12 maanden geleden
@LeonardN ING, Rabo abnamro bijv
LeonardN
12 maanden geleden
Rabo niet. Ik heb Rabo kan inloggen zonder mijn bankrekeningnr te kennen.
Maakt niet uit welke methode ik gebruik. Leg maar uit in welke stap van het inloggen je je bankrekeningnr moet kennen (of in zou moeten voeren). Want wat is precies hetgeen je bedoelt dat je je bankrekeningnr moet kennen? Beschrijf het proces eens/
ronron1212
12 maanden geleden
@LeonardN ik zeg wat ik bedoel en hoef jouw verder niets uit te leggen
Inekez1
12 maanden geleden
@LeonardN ronron doelt denk ik op het inloggen bij bijvoorbeeld Rabo zonder je telefoon te gebruiken en zonder dat je je computer toestemming hebt gegeven om je inlog te onthouden. In dat geval moet je inderdaad elke keer opnieuw eerst je rekeningnummer en je pasnummer invullen en dan met je fysieke bankpas en de RaboScanner of RandomReader inloggen. Als je je computer toestemming of opdracht geeft om je rekeningnummer en pasnummer te onthouden, hoef je die niet elke keer zelf in te vullen. Dat werkt alleen als je maar 1 account hebt bij de Rabobank. Tot zover heeft ronron gelijk. Maar: deze vraag van reus-lucius gaat helemaal niet over de rabobank maar over WISE. En bij WISE log je in met je emailadres en niet met je rekeningnummer. Dus de hele discussie van ronron heeft totaal geen zin m.b.t. deze vraag. https://wise.com/login
reus_lucius
12 maanden geleden
Tinus 1969 mijn vriend heeft nog geen geld op zijn rekening ontvangen. Aan wise zelf kun je dit niet vragen zij hebben zelf geen telefonische klantenservice althans deze staat niet op hun site de rekening is door een hulpverlener geopend voor hem en hij heeft de app niet geinstalleerd omdat hij daarvoor de gegevens nog niet heeft gekregen.
reus_lucius
12 maanden geleden
inekez1 het rekeneningnummer staat niet op de pas. de link die jij gaf is om van een rekeningnummer een iban nummer te maken. Er zijn meer banken o.a. revo die het rekeningnummer niet op de pas hebben staan.
tinus1969
12 maanden geleden
@reus_lucius kan je vroend wel inloggen zonder de app, bv op laptop of via https://wise.com/login?redirectUrl=%2Fhelp%2Fcontact Verder, waarom is er geen rekening geopend bij een gewone bank?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De werkgever heeft een geldig Europees IBAN rekeningnummer nodig om het salaris te storten. In veel landen wordt het volledige IBAN nummer op de achterkant van de betaalpas afgedrukt. Mogelijk is de pas uitgegeven in een land waar dat niet gebruikelijk is. Om het volledige IBAN nummer te achterhalen kun je inloggen op je account, of via de website van wise het nummer laten berekenen op basis van je rekeningnummer-zonder-iban-code. Vul de gegevens voor de IBAN calculator in en je persoonlijke IBAN nummer komt eruit.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 20 december 2024 12:59: bron
Plaatje bij antwoord
12 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing