Als de bewindvoering stopt krijg je dan iets mee als reserve voor onvoorziene zaken?

Als je stopt met je zaakjes te regelen via de bewindvoerder langere tijd weet iemand of je dan iets mee krijg voor onvoorziene dingen zodra je alles zelf kan doem. begin je dan op nul?

een maand geleden
in: Bankieren
Ikhebgeenidee
een maand geleden
Wat bedoel je met "iets mee voor onvoorziene dingen"?
Als de bewindvoering stopt, zal het geld wat op de beheerrekening en eventueel spaarrekening weer volledig voor jou zijn. Daarmee zul je het moeten doen.
Oswald
een maand geleden
ja en de eindafrekening dan?
Ikhebgeenidee
een maand geleden
Wat bedoel je daarmee? Eindrekening, geen eindafrekening, is een financieel verslag dat de bewindvoerder maakt om te laten zien welke inkomsten en uitgaven er zijn geweest.
Oswald
een maand geleden
prima maar waar moet ik mijn auto van laten maken? Heb € 0,00 dan? of toch niet?
ronron1212
een maand geleden
Als er niets meer op je rekening staat zal je moeten gaan sparen
Ikhebgeenidee
een maand geleden
Wat ik al zei. Als de bewindvoering stopt, krijg je het geld wat de bewindvoerder voor jou heeft beheert. Een bewindvoerder zal proberen om wat geld te sparen, voor onvoorziene uitgaven. Hoeveel er gespaard wordt hangt af van hoeveel inkomen er was en hoeveel uitgaven er waren. Ook dat spaargeld krijg je. Hoeveel dat is, verschilt per persoon. Je begint daardoor, meestal, niet met €0. Hoeveel wel? Geen idee. Waarom vraag je je bewindvoerder niet?
Als de reparatie van je auto meer kost dan je aan geld hebt, heb je een probleem. En dan maakt het niet uit of je onder bewind staat of stond. Een garage wil dat je betaalt. Net als iedere andere klant dat ook moet. Zoals Ronron1212 aangeeft: je zult zelf moeten gaan sparen.
Oswald
een maand geleden
oké ja duidelijk
tinus1969
een maand geleden
Had je bewindvoering vanwege schulden? Dan is er nu niks, maar ook geen schulden meer.

Geef als eerste antwoord