Waar kunnen we nog contanten (biljetten) bestellen?

Onlangs een brief gekregen van de Rabobank, deze gaf te kennen dat we sinds 1 juli niet meer biljetten kunnen bestellen. Waar elders kan ik dit alsnog doen?

3 jaar geleden
in: Bankieren
11.1K
Utrecht
3 jaar geleden
Pinnen uit de automaat?
SnakeEye
3 jaar geleden
Heb een zaak en heb grote aantallen nodig. Gaat moeilijk dan via de pinautomaat...
Pieterke
3 jaar geleden
Volgens deze site bij de ING:https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/contant-geld/biljetten/opnemen-specifieke-biljetten.html. Maar ik weet niet of dat misschien ook gaat veranderen.
ronron1212
3 jaar geleden
Contant betalen is toch niet nodig? In sommige gevallen ook zeer ongewenst.

Antwoorden (1)

Dat kan bijvoorbeeld bij G4S en RCCS.
https://www.g4s.com/nl-nl/oplossingen/cash-solutions
https://www.rccs.eu/

Rabobank
We betalen steeds minder met contant geld. Hierdoor neemt het gebruik van geldautomaten af. Om contant geld toch voor iedereen beschikbaar te houden, hebben wij samen met andere banken Geldmaat opgezet. Dit is een nieuw netwerk van geldautomaten, dit jaar zie je steeds meer geldmaten verschijnen. Contant geld is daardoor niet meer aanwezig op onze kantoren. Wij stoppen 1 september 2020 met het bestellen van contant geld.
Geldmaat is een samenwerking van ABN AMRO, ING en Rabobank om het gebruik van contant geld in Nederland mogelijk te blijven maken. De geldautomaten van de drie banken worden vervangen door automaten van Geldmaat.
Heb je regelmatig grotere bedragen of wisselgeld nodig? Via waardetransport wordt je contant geld veilig gebracht door een waardetransporteur naar keuze. G4S en RCCS bieden deze dienst aan.

Andere banken zeggen hetzelfde.
3 jaar geleden
SnakeEye
3 jaar geleden
Wat is wijsheid, welke service is qua prijs-kwaliteitverhouding en simpelheid een goede optie? Heb met beide nog geen zaken gedaan tot dusver.
SimonV
3 jaar geleden
Kwestie van bellen lijkt me voor meer informatie...
RCCS richt zich met zijn dienst op kleine ondernemers. Een abonnement kost gemiddeld € 195 per maand. Maar ik kan me voorstellen dat het goedkoper is als je alleen geld wilt bestellen.
https://www.rccs.eu/we-zijn-geen-dromers-we-willen-5-van-de-geldtransportmarkt-in-handen-krijgen/