hoe krijg ik volmacht over mijn bankrekening?

ik heb in het verleden wat teveel gespendeert maar nu zit ik met een advocaat ofzo vast aan mijn rekening ikzelf kan niet zien wat erop staat of even snel opvragen hoeveel heb ik uberhoudt
en ik wil weten hoe ik hier af kom zodat ik mijn geldt zelf kan beheren want dit is belachelijk

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Bankieren
1.4K
janprokles
3 jaar geleden
er zal een reden zijn waarom jou het recht is afgenomen. belachelijk of niet, vaak is dit voor je eigen bestwil
tinus1969
3 jaar geleden
Je staat dus onder bewind? Wie heeft dat aangevraagd? Kun je hierover met je bewindvoerder praten?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus dat weet ik zelf niet en jan das dan toch sterke recht afgenomen van me eigen geldt dat is toch wel beetje belachelijk ben verdomme 21 vast thuis en kan niet eens leuk uitstapje plannen ofzo
Utrecht
3 jaar geleden
Sorry Miles, maar uit je manier waarop je je vraag stelt en hierboven reageert, kom je weinig volwassen of solide over. Ik vermoed dat een beetje begeleiding en overzicht over je geldzaken beter voor je is.
Ritsuka
3 jaar geleden
Vraag het aan degene die je rekening beheert. Die kan jou precies vertellen wat de stappen zijn die je moet ondernemen.

Antwoorden (1)

Nadat iemand van 18 jaar of ouder niet goed voor zijn/haar geldzaken blijkt te kunnen zorgen, kan de rechter een bewindvoerder, een curator of een mentor benoemen die de geldzaken beheert en de persoon helpt om die weer goed op orde te krijgen. Pas zodra dat voor elkaar is en er een oplossing is voor problematische schulden kun jij het beheer van jouw bankrekening weer zelf in handen krijgen. Een schuldsaneringstraject duurt gemiddeld drie tot vijf jaar. Daarna kun je met een schone lei beginnen, maar het zal jou dan hopelijk duidelijk zijn dat je niet opnieuw schulden mag gaan opbouwen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
heb nooit schulden gehad enkel wat teveel in 1 keer uitgegeven had nog genoeg over das probleem niet maar dan opeens hoor ik van ja dit en dit en kon niet meer aan me eigen geldt en alles moet via die madam -_- kwil gaan alleen wonen maar ik ga da nie doen als ik zelf geen goed zicht heb op men eigen centen
Amadea
3 jaar geleden
Dus jij woont begeleid? Dan zul je een mentor hebben. Bespreek het met háár!