Wanneer precies stopt ING met de tancode?

Vandaag nog steeds met sms-tancode zie foto. Is toch raar?

Picture for question
4 jaar geleden
in: Bankieren
3.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Als ik dit bericht mag geloven is dat al zover.
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/ing-scanner-laat-op-zich-wachten
(hoewel deze zin ook impliceert dat een aantal dagen na 3 maart het voor sommigen toch wellicht nog mogelijk is)
Update maart 2020
Vanaf 3 maart 2020 zet ING de mogelijkheid om een TAN-code per sms te ontvangen uit. Dit gebeurt gefaseerd.
LeonardN
4 jaar geleden
@janjan En dit werkt nog volledig?
Maw je hebt niet alleen dit scherm voor je, maar je kan zo werkelijk geld overmaken?

Antwoorden (3)

De tan code wordt al niet meer gebruikt ik heb hem niet meer nodig dus.
Toegevoegd op 15 maart 2020 14:54: bron
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Snap de mijn niet want er is geen tan code meer nodig
LeonardN
4 jaar geleden
Het zou handig zijn als je dan aan kon geven wanneer dan die laatste datum van mogelijkheid tot gebruik gaf. (min niet van mij)
paulus811
4 jaar geleden
En dat jij hem niet nodig hebt, wil niet zeggen dat er niemand voor een uitdaging staat als de tan vervalt.
ronron1212
4 jaar geleden
@paulus811 als ik hem niet meer nodig heb is er dius een andere manier weet niet wat dat met een itdaging te maken heeft. De bank heeft hier met haar klanten prima over gecomuniceerd.
LeonardN
4 jaar geleden
Als er een andere methode is, betekent dat niet dat de oude methode niet meer gebruikt kan worden. Je kan nog steeds vinylplaten kopen en luisteren, ondanks CD's, MP3's, streamingdiensten... "De bank heeft hier met haar klanten prima over gecomuniceerd."
En wat stond er in die communicatie? Wat was volgens de bank de laatste mogelijkheid (gegeven in een datum) om toch nog gebruik te maken van TAN-codes?
ronron1212
4 jaar geleden
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/inloggen-in-mijn-ing-is-veranderd/ben-jij-klaar-voor-het-nieuwe-inloggen.html
Dit is al gestopt voor smartphones.
Als je een smartphone hebt is voor jou de ING al gestopt met de tancode en kan je nu gebruik maken van de app.
Voor mensen die bv per tablet of desktop pc online bankieren is er een 'tancode-scanner'.
https://www.youtube.com/watch?v=47VcEjju_oY
-------
N.B. In tegenstelling tot wat in een ander antwoord vermeld wordt, maak ik als klant van de ING bank nog steeds gebruik van TANcodes en dat met de TANcode-scanner van de ING.
Toegevoegd op 13 maart 2020 17:29: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
@jodokus52 En wanneer gaat het dan stoppen voor mensen die geen smartphone gebruiken?
TAN-codes gaan dit jaar stoppen (of zijn al gestopt), dat is zeker.
Op de site van de ING staat een exacte datum.
Maar uit informatie, die ik als klant zelf van de bank heb ontvangen, weet ik dat op 3 maart 2020 de tancodes uit zouden worden gezet. Dit wordt ook bevestigd op de pagina van de Consumentenbond, die is geweid aan de klachten over dit onderwerp.
Ik bedoel: Op de site van de ING staat GEEN exacte datum.
Toegevoegd op 13 maart 2020 17:16: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat vreemd, ik als ING-klant maak nog steeds gebruik van TANcodes.
LeonardN
4 jaar geleden
@jodokus52 En wat versta je dan onder TAN-codes?
Want in je antwoord noem je iets een "TANcode-scanner" maar dat is geen TANcode-scanner maar de INGscanner die gebruikt maakt van kleurcodes. Daarnaast is je antwoord dan geen antwoord op de vraag. Bekend is dat in 2020 TAN-codes zullen stoppen, maar als niet nu dan wanneer? Dat beantwoord je dan niet.