Wordt mijn huidige bank op de hoogte gesteld als ik een nieuwe bankrekening open?

Ik zou graag een eigen zichtrekening openen bij een nieuwe bank (wss. ING). Momenteel heb ik (19 jaar) echter al een bankrekening bij BNP Paribas Fortis, die mijn ouders ooit hadden aangemaakt voor mij en die ik nu dus gebruik voor alles.
De situatie met mijn ouders is echter ingewikkeld en deze hebben nog steeds volmacht om mijn zichtrekening, ook al ben ik volwassen.

Door de nood aan privacy, zou ik graag een nieuwe zichtrekening openen bij een andere bank voor aankopen en transacties waar zij niet vanop de hoogte hoeven te zijn.
Ik verblijf momenteel op kot dus als adres kan ik gewoon mijn kot geven? Het leveren van de kaart zal dus niet bij mijn ouders thuis hoeven te gebeuren.

Ik vraag me nu gewoon af of mijn oorspronkelijke bank (NBP Paribas Fortis) ervan op de hoogte wordt gesteld dat ik ergens anders een nieuwe rekening heb ofzoiets? Ik wil namelijk echt dat deze rekening 'geheim' blijft.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Bankieren
2K
Ivana
4 jaar geleden
Je kunt gewoon bij twee of meer verschillende banken sparen. Niks aan de hand.

Antwoorden (2)

Je kan in principe bij een andere bank dat is zo gebeurd zonder dat je ouders dat in kunnen zien want je bent boven de 18.

Je moet het wel op een adres doorgeven waar je woont als dat een huisnummer heeft en jij staat daar ingeschreven dan krijg je je kaart daar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, je huidige bank krijgt daar geen bericht van. Het zou zelfs een privacy-overtreding zijn als banken onderling zulke gegevens uitgaan wisselen.