ik werk 16 uur per week hoeveel procent is dat?

Kan/wil iemand misschien ook een duidelijke uitleg geven hoe ik dit zelf zou kunnen bereken. Ik ben helaas geen rekenwonder en via google kom ik er ook niet echt uit.

alvast hartelijk dank!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
31K
Amadea
6 jaar geleden
Wat is bij jouw werkgever fulltime, 36 uur of 40 uur?
Antoni
6 jaar geleden
Je hoeft geen rekenwonder te zijn om 16/36 of 16/40 uit te rekenen!
Antoni
6 jaar geleden
En vervolgens vermenigvuldigen met 100 is ook niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Amanda; 36 uur is bij ons fulltime @Antoni: ik vraag ook niets voor niets wat de rekenformule is om dit te bereken, als ik had geweten dat het zo "simpel" zou zijn had ik het idd zelf kunnen doen. Deze formule wist ik echter niet dus valt er dan weinig te bereken.
Aan de andere kant al je, je ergert aan mijn slimheid kun je ook gewoon niet reageren.
Antoni
6 jaar geleden
Ik erger me niet, maar het is wel een feit dat mensen vaak meer kunnen dan ze van zichzelf denken. Dat wilde ik alleen zeggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni bij deze mijn excuus, ik had het niet op die manier begrepen/gelezen.

Antwoorden (1)

Om een percentage te berekenen, geldt de volgende formule: [gedeelte] : [totaal] x 100.

Het hangt van je CAO af wat als 100% geldt, dit is vaak 36 of 40 uur.

Indien 40 uur 100% is, dan maak je het volgende sommetje:
16 : 40 x 100
16 : 40 = 0,4
0,4 x 100 = 40
16 uur is dus 40% van 40 uur.

Indien 36 uur als 100% wordt gerekend, doe je dus dit:
16 : 36 x 100
En dat is 44,44%

Vaak staat ook op je loonstrookje hoeveel procent je werkt.