Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar moet je je inschrijven om een gedicht te kunnen voordragen op herdenkingsdag?

Het is misschien een beetje vroeg, maar ik zou heel graag mijn gedicht voor willen dragen op herdenkingsdag op de Dam. Ik heb al gezocht op Google, maar kan niets vinden...
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dichter bij 4 mei is een poëziewedstrijd voor jongeren tussen de 15 en 19 jaar rond het thema herdenken. De winnaar mag zijn of haar gedicht voordragen tijdens de Nationale Herdenking op de Dam. Drie andere winnaars mogen hun gedicht voordragen tijdens de herdenkingen in de voormalige kampen Amersfoort, Vught en Westerbork.

Dichter bij 4 mei vindt ieder jaar in een andere provincie plaats. In 2013-2014 is dit de provincie Drenthe. Alle jongeren tussen de 15 en de 19 jaar uit de provincie Drenthe worden uitgenodigd hun zelfgeschreven gedicht in te sturen voor 15 februari 2014 naar 4mei@poeziepaleis.nl


Scholen uit andere provincies kunnen zelf een dichtwedstrijd organiseren, waarbij de winnaar zijn/haar gedicht mag voorlezen tijdens de lokale dodenherdenking. Daarvoor kunnen docenten contact opnemen met het plaatselijke 4 mei-comité of oranjevereniging of met de gemeente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding