Inderdaad, een rotje door midden breken en de gescheurde kant vood de zwarte kant van de patroon leggen. Je kan ook het rode dopje van de patroon er af halen. Dan doe je er een lontje van een rotje in en druk je het dopje er weer op. Dit is echter minder veilig omdat de patroon af kan gaan wanner je het dopje eruit trekt. Het is mij nog nooit gebeurt maar het kan wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het beste is met een vuurwerk pistool. Mocht je dat niet hebben een astronoutje door de midden breken en dan tegen het zwarte kopje aan dan aansteken en dan wegrennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn elektronische oplossingen. Die maken vonkjes met een accuutje en dat is veel veiliger voor jou.
Vraag in de vuurwerkhandel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerste ding deze dingen zijn illegaal
de winkel waar je ze hebt gekocht hebben ze waarschijnlijk ook pistolen om ze me afteschieten waar ze ook bedoeld voor zijn .
als je dit niet hebt kan je het best lont uit een romeinse kaars gebruiken deze zijn erg lang
opzich kan je het best gewoon lont kopen maar zoals zo veel dingen is dit ook illegaal in nederland .