Waarom is het nog steeds toegestaan om zelf vuurwerk te kopen en af te steken?

Ieder jaar gaat er voor een kapitaal de lucht in, en wordt er voor een vermogen aan vernielingen gepleegd. Er vallen ieder jaar veel gewonden door vuurwerk. Waarom is het dan nog steeds toegestaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat; iedereen er ook kapitalen worden uitgegeven aan kleding, sieraden, auto's en andere niet-noodzakelijk goederen, er ook op andere dagen wordt vernield en vuurwerk afsteken niet gelijk staat aan vernieling, er ook veel gewonden vallen door verkeer fouten op het werk en met goed gebruik van vuurwerk er niet veel gewonden hoeven te vallen en omdat er ook een hoop mensen die ene dag in het jaar wel veel plezier hebben van het vuurwerk.

Uit je vraagstelling maak ik op dat je zelf helemaal verbaasd bent dat er vuurwerk afgestoken mag worden? Vind je het niet mooi om te zien dan? Het mag omdat we in een democratie leven. En de meerderheid van de bevolking een voorstander is van de traditie van vuurwerk afsteken, welke net zo diep in de maatschappij zit als het eten van oliebollen. En tradities moeten we in stand houden, denk ik. Pas als de overgrote meerderheid van de Nederlanders aan zou geven vuurwerk zat te zijn, zal hier misschien een luchtballonetje over opgelaten worden. Maar zelfs dan voorzichtig. De gewonden die vallen door vuurwerk zijn meestal (maar niet altijd) doordat vuurwerk verkeed wordt afgestoken. Als je het afsteekt zoals aangegeven op de verpakking kan er heel weinig fout gaan. Het geld wat er aan uitgegeven wordt is natuurlijk geen enkel argument: De mensen die het uitgeven hebben zelf besloten dat te doen; het is hun eigen keuze. De vernielingen hebben niet zo zeer met het vuurwerk te maken, als wel met de sociale controle & slechte contorle van ouders op hun nageslacht. En.. Voetballen verbieden we toch ook niet? Wat een partij vernielingen daar toch ook bij aangericht worden..

misschien stel ik mijn antwoord wel iets te simpel, maar ik denk dat het een uiting is van vreugde dat er weer een nieuw jaar begint en aangezien wij hier in nederland nog steeds vrijheid van meningsuiting hebben............. N.B steek zelf geen vuurwerk af maar vind het erg mooi om te zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100