Is oudjaarsdag eigenlijk een feestdag of een gewone werkdag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een gewone werkdag. Veel mensen moeten gewoon werken deze dag. Sommige mensen kunnen eerder naar huis, maar als je bedenkt dat er duizenden mensen in de zorg werken, in de horeca of in de beveiliging... deze mensen werken altijd. Ook met de feestdagen. Soms zijn werkgevers coulant en sluiten ze de boel (bedrijfsleven) maar dat gebeurd niet zo vaak.

Het is een gewone werkdag, maar veel mensen mogen eerder naar huis van hun werkgever of nemen zelf (een deel van de dag) vrij.

Oudjaarsdag is een werkdag. Denk aan het Engelse 'New years eve', het is alleen de avond tevoren.

Ook voor mij een gewone werkdag. Mijn winkel is gewoon open! Ik sluit hooguit een uurtje eerder als het rustig is.

Oudjaarsdag is een gewone werkdag/avond. Ik werk in de zorg en dan krijg je alleen ORT op nieuwjaarsdag omdat dus een officiele feestdag is.

Bronnen:
Eigen ervaring

Oudjaarsdag is een gewone werkdag. En voor mij is de nacht van oud en nieuw ook gewoon een werkdag. Krijg gelukkig wel feestdagentoeslag na 00:00u

Als het een werkdag was, dan weet ik niet wat ik nu op mijn werk doe ;) Het is inderdaad een gewone werkdag net als dag van kerstavond, de meeste winkels en dus ook bedrijven gaan eerder dicht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100