Zijn Black Spanish Crackers Legaal of Illegaal?

ik ging dus op een site vuurwerk bestellen waarvan ze zeiden '''Wij verkopen alleen legaal vuurwerk" maar toen gingen ze daar Black Spanish Crackers verkopen, is dat nou legaal of illegaal, m'n vrienden zeggen dat het dit jaar legaal is geworden.
maar ik weet het niet

HELP ME!!

Toegevoegd na 10 minuten:
trouwens denk ik ook legaal want een grote vuurwerkwinkel ( wat het ook is ) wordt daarop echt wel gekeurd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pleeun: Geloof jij zomaar alles wat een website beweert? Oei.

Antwoorden (2)

Deze zijn hartstikke illegaal

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik bedoel legaal, ik las later pas dat het om de Black versie ging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn inderdaad legaal. Ze lijken op Spaanse Vlinderbommen, dat is ook de marketingtruc van de makers. Consumenten verwachten dat ze harder knallen dan ander Nederlands knalvuurwerk. Feitelijk zou dit niet zo kunnen zijn, gezien er strenge regels gelden rond Nederlands grond- en knalconsumentenvuurwerk, maar ook daarvoor hebben de makers een trucje bedacht. Ze beweren namelijk dat deze knallers een nieuwe unieke chemische samenstelling hebben, waardoor ze harder knallen dan andere gelijkmatige rotjes.

Er is verder nog weinig bekend, ook is nog niet bekend hoe hard ze nou echt knallen. Om dat te weten te komen, zul je toch een pakje moeten kopen.

En dat is dus de marketingtruc!