Wat zijn 5 niet godsdienstige gewoonten of tradities?

5 niet-godsdienstige tradities van de westerse wereld

Weet jij het antwoord?

/2500

De kerstman De paashaas En de rest zal ik nog even bedenken.

De kerstboom Paastakken Sint Maarten Halloween Vuurwerk in ouderjaarsnacht Oliebollen Moederdag Vaderdag

Carnaval?:p Trouwen lijkt mij ook niet perse Godsdienstig, want in elk geloof en elk land word wel getrouwd, alleen dan op een andere manier!

House-warming party, vrijgezellenfeest, baby shower, afscheidsfeest/borrel als je met pensioen gaat of een andere baan vindt, 25 jaar dienstverband ..Valentijnsdag? (die weet ik niet zeker) Toegevoegd na 1 minuut: O ja, de vlag uit als iemand is geslaagd voor zijn examens, en de vlag erop als het hoogste punt van een gebouw is bereikt (wanneer het nog 'in de bouw' is)

Zowat alles wat genoemd is is te linken aan godsdienst.. haloween = allerheiligen, kerst is gelinkt aan kerst (duidelijk, ook al heeft de persoon er niks mee te maken, hij komt met kerst..zo ook bij de paashaas) carnaval is het feest voorgaande aan de officieele periode van vaste van de cristenen... vuurwerk met nieuwjaar is misschien wel een goede, al heeft die weer te maken met het wegjagen van slechte geesten voor degene die erin geloven. Verder zijn vader en moederdag denk ik een goede, ook daar zie ik geen link.. Verder dacht ik eerst aan de naamdagen die ze bijvoorbeeld vieren in polen.. maar die zijn ook gelinked aan de namen van heilige. Maar ik zie geen met het geloof in onze gewone verjaardagen Dodenherdenking is er misschien 1, hier denken we aan alle gevallene tijdens WO II Bevrijdingsdag valt in dezelfde categorie Haring eten, dit is verbonden aan een specifieke datum, al weet ik niet welke.. de hollandse nieuwe. als ik nog meer bedenk zal ik dit antwoord updaten Toegevoegd na 5 minuten: Valentijnsdag duidelijk gelinked met de griekse mythologie Opa en oma dag.. nog nooit van gehoord Gehaktdag is na mijn weten geen traditie enkel een marketingstunt ontstaan door specifieke promoties en reclame campagnes Nog een paar: het eten van beschuit met muisjes Het zingen van verjaardagsliedjes Het kussen bij een felicitaties, voor welke gelegenheid dan ook Een english breakfast (voor de engelse dan)

Vlaggetjesdag Leids ontzet met hutspot haring en wittebrood Koninginnedag hoop dat ze nog niet allemaal genoemd zijn, ben even de draad kwijt

sinterklaas

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100