waarom wordt er aan het eind van koninginnendag zoveel nog goede spullen weggegooid ?

niet dat ik me er aan stoor , maar het is toch zonde van soms vaak nog goede spullen weg te gooien ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

mensen ruimen hun kasten uit op zoek naar spullen die ze niet meer hoeven, en hopen er op de vrijmarkt nog wat muntjes voor te krijgen.
als dat niet lukt met sommige spullen, dan is dat jammer, maar als je net blij bent met je opgeruimde kasten, ga je die niet weer volproppen.
dus hup, weg ermee.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat is het alternatief? Je hebt net een hele dag geprobeerd om het voor een symbolisch bedrag over te doen aan anderen, maar die anderen zijn er niet in geïnteresseerd. Dus is het enige logische alternatief om het weg te gooien... ook al is het nog bruikbaar.
12 jaar geleden
Het is zonde om vaak nog goede spullen weg te gooien.

Maar we leven in een weggooimaatschappij.

We hebben te veel van alles.

Het alternatief is om het allemaal naar de Emmaus te
brengen, maar dat is voor veel mensen, na zo'n
enerverende koninginnedag, te veel moeite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen zijn te gemakzuchtig om hun spullen naar bijv. een kringloopwinkel te brengen.