Wat doen ze in andere landen zoal op de christelijke feestdag zondag?

Ik moet een werkstuk voor school maken over zondag en ik zou graag willen weten wat ze in dan andere landen doen, eten, enz. Maar andere informatie over de wekelijkse feestdag ZONDAG is altijd welkom! Ook beeldmateriaal en handige weglinks heb ik nog nodig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zondag is zeker geen feestdag voor Christenen. Het is een rustdag en dan ook verplicht. Je mag dus niks. Geen geld uitgegeven bv (je mag iemand niet laten werken), niet fietsen, geen was ophangen. Mopperen tegen je buurman omdat hij wel zijn gras maait.
Echt geen feestdag dus, zeker niet als jij de buurman bent :-).

Voor veel landen geldt hetzelfde als in Nederland. Veel mensen werken die dag niet, en brengen die dan door met familie, of alleen met het gezin. Maken uitstapjes en lunchen uitgebreid.

Wat wel interessant is dat het in Nederland zelfs al per gemeente verschilt. In sommige plaatsen zijn op zondag gewoon alle winkels open, en op sommige plaatsen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Wat jij beschrijft geldt natuurlijk maar voor een beperkt deel van de christenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bamibal, dat weet ik natuurlijk. Ik woon zelf in een gemeente waar nog vele "zwarte kousen refo's" wonen en waar de zondagsrust nog in ere wordt gehouden. Dat vinden wij ook wel fijn hoor, alleen soms het niet zo goed uit dat we op zondag geen lawaai (gras maaien) kunnen maken. We kunnen dat wel natuurlijk, maar uit respect voor de andere doen we dat niet. Maar uiteraard weet ik dat een groot deel van de christenen op zondag ook gewoon de dingen doen die ze willen.

Andere antwoorden (2)

In Zuid-Spanje is het gebruikelijk om op zondat te ontbijten met Churros, gedoopt in de suiker of een soort dikke chocolademelk.

Toegevoegd na 24 seconden:
zondag bedoel ik.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
In Israel is de zondag een gewone werkdag. Zo ook in islamitische landen. In veel hoofdsteden zijn de winkels tegenwoordig open. In Belgie zijn op zondagochtend de bakkers en slagers geopend. Men houdt daar van vers brood.