De koningin doet op haar dag een of twee plaatsen aan en dat wordt uitgezonden op de tv. Ik vraag me af hoeveel mensen daar naar kijken en de volle rit uitzitten. De meeste mensen vinden een itempje in het NOS wel voldoende.
De Sint doet daarentegen op zijn dag één plaats aan. Dat wordt uitgezonden op tv., dan kun je schijfschieten op straat want half Nederland zit aan de buis. De Sint is zo mateloos populair dat hij zichzelf daarna in honderd moet splitsen om aan de vraag tegemoet te komen en ongelooflijk: elke keer is het weer feest. Dat zou de koningin niet lukken.
Sinterklaas: met stip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik denk dat als je het aan een kind vraagt; die van sinterklaas ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze Sint het wint met vlag en wimpel!
Hij brengt tenminste iets met zich mee.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van Sinterklaas natuurlijk, want die is echt!
13 jaar geleden
Op Koninginnedag zou ik toch zeggen die van de Koningin, heb ook nog nooit meegemaakt dat de Sint op Koninginnedag zijn intocht heeft.

Over het algemeen genomen zou ik toch voor Sinterklaas kiezen. Niet dat ik niet dol ben op onze Koningin maar van de intocht van Sinterklaas gaat altijd zoveel vreugde uit door al die blije kindersmoeltjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze zaken zijn niet te vergelijken. Ik zou zeggen we zijn blij met allebei en alles op zijn tijd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is dat! mee eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Die van de koningin.
Dat is voor grote en kleine mensen leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij die van Sinterklaas! Het gezicht van mijn dochtertje straalt veel meer van Sinterklaas dan van de Koningin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is eigenlijk een meningvraag die niet te beantwoorden is. Als je belangerijk ziet als belang voor het land zal het Koninginnedag zijn. Maar voor kinderen is Sinterklaas natuurlijk het belangrijkste. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij koninginnendag hoort toch geen optocht? Of mis ik elk jaar íets?
Het leuke is dat er een flinke tijd zit tussen sinterklaas en koninginnendag, geen probleem om 2 keer flink te feesten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sint rulessssss
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
JaWOHLLL!
beide feestelijkheden op hun aantrekkingskracht.
niet welke van de twee is belangrijker.
ze hebben alletwee iets eigens.
houden zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koninginnedag natuurlijk daar krijg je vrij voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder kijkt nauwelijks televisie, behalve als de koningin komt. Mijn broertje kijkt altijd televisie, maar niet als Sinterklaas komt. Dat is al een reden op zich om het bezoek van de koningin het belangrijkst te vinden.
Bovendien: De Koningin hoort rond te lopen om contact te hebben met het volk en samen met de prinsessen bewonderd/bekritiseerd te worden om hun jurken, Sinterklaas hoort cadeautjes uit te delen en hoeft niet per se een intocht te hebben om leuk te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de optocht van sinterklaas is veel leuker want bij de koninging is er alles zo extreem beveiligd dat het gewoon niet meer leuk is ze laten allemaal oude beelden zien van vorig jaar en bij de intocht van sinterklaas heb je dat gelukkig (nog) niet
en ik vind het heerlijk om die kinderen blij te zien en die spanning op hun gezichtjes te lezen of ze wel lief zijn geweest doe zelf vrijwilligerswerk en werk dan veel mee kinderen en zelfs de wat oudere kinderen die vinden het stiekem leuk om iets te krijgen van de sint daarom wint de sint van de koninging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals velen al hebben gezegd zal het dan toch wel sinterklaas zijn. Die brengt toch wel de meeste vreugde mee en houd ook de meesten bezig. Een vierjarige zie ik nog niet zo blij kijken naar de koningin dan naar sinterklaas :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je dat zo kunt en moet vergelijken met elkaar. De kinderen zullen kiezen voor Sinterklaas en de bejaarde mensen voor Koninginnedag.
Ik zie het beiden gewoon als een traditie van Nederland.
Niets meer of minder. En dat moet gewoon blijven.
Daar moet men niet aan tornen.
Ook al zullen er misschien heel wat mensen zijn die hier totaal het nut niet van inzien...puur omdat ze een andere cultuur hebben of traditie...het zij zo.
Leven en laten leven.