Hoe maak je een huiskamer extra gezellig voor de kerstperiode zonder al te veel kosten? ( zie extra uitleg a.u.b.)

Een oude man die alleen woont, nadat zijn vrouw is overleden, heeft mij gevraagd of ik zijn huiskamer wat extra gezellig kan maken voor de kerstdagen met enkele toepassingen. (Hij heeft niet al te veel geld te besteden). Heeft iemand tips ?

Toegevoegd na 27 minuten:
Wat een lieve reacties allemaal !
Ik heb net ook al bedacht, dat ik zijn lampen ga vervangen in flame. De lampen die hij nu heeft in zijn schemerlampen geven heel erg ongezellig wit licht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kerst
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik echt lief van je dat je hem wilt helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Carsch is al een tijd zijn steun en toeverlaat. Dikke plussen voor Carsch. En een lichtje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie lieve reacties @Mits en @Katoen !
Kristal
12 jaar geleden
Kijk uit met lampen vervangen Carsch, hoe goed je het ook bedoelt. Maar oudere mensen hebben vaak veel meer licht nodig om te kunnen lezen etc. Dus let ff op wat je wilt vervangen ;-). Top dat je hem helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal, dankjewel voor jouw tip. Ik ben me terdege van bewust, dat oudere mensen vaak meer licht nodig hebben om te kunnen lezen. Ik zal er voor zorgen , dat de leeslampen voldoende licht geven. En dat de andere schemerlampen een gezellig licht geven.
Kristal
12 jaar geleden
Mooi dat je zoiets doet :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb overal gezocht naar flame lampjes met kleine fitting. ze zijn er alleen nog in spaarversie, bijna overal 9 euro per stuk. en ik had er 8 nodig. bij de action hadden ze ze voor 2,50 p.st.

Antwoorden (10)

Een gezellig kerststukje op tafel, en een mooi kerst tafelkleed.

Een kerststukje maak je goedkoop zelf, met een kaars, wat groen uit de tuin en een paar 'oude' kerstballen. Gebruik daarvoor oase (te koop bij Zeeman)
Maar ook een kerstkleed kun je voordelig bij de Zeeman kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel Lichtjes!
Waxine in potjes.
Kerstballen ophangen en om of tussen de lichtjes weerkaatst gezellig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hierboven zijn al wat leuke suggesties gedaan voor aankleding die de huiskamer wat kunnen opfleuren, maar het (volgens mij) belangrijkste element ontbreekt er nog:

Ik denk dat de kerst vooral gezellig wordt door vrienden en/of familie om je heen. Je kunt de kamer nog zo gezellig aankleden met groene takken, kaarsjes en kerstmuziek. Zonder iemand om de dagen mee door te brengen is er toch eigenlijk geen klap aan.

Als je echt iets wil doen voor die man, ga dan gezellig bij hem langs of nodig hem thuis bij je uit tijdens de kerstdagen. Als dat geen optie is kun je misschien contact leggen met vrienden en/of familie van de oude man die het gezellig vinden om samen iets te doen tijdens de kerst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard komen we bij hem op bezoek, maar hij wil het ook gezellig hebben voor zijn bezoek en ook voor zichzelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat je daaraan denkt. Het is rond de feestdagen leuk om visite te ontvangen in een 'kerstsfeer'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het super van je dat je dat doet!
Wat een leuke opdracht heb je!

Bij de Wibra, Zeeman of Action zijn leuke spulletjes te koop voor een klein prijsje.
Je kunt ook eens bij een tweedehands winkel kijken.

Ik weet niet of de man in kwestie nog alert genoeg is voor kaarsjes, maar je hebt ook van die lichtjes die je met een knopje aan kunt zetten.
Ik weet niet of je een Action in de buurt hebt, maar zag hele leuke lichtjes (zie link) voor 52 cent per stuk.
Als je die twee neerzet op zijn tafeltje, moet je eens kijken hoe leuk en knus dat staat!

Ik weet even niet hoe ze heten, die kerstplantjes, rood met groen, die zijn ook altijd leuk en niet zo duur.

Met kleine dingen kun je zoveel leuks doen! En je hoeft het niet helemaal vol te zetten om het toch gezellig te maken. Ik zou wel met lichtjes werken.

Ik vind het heel erg leuk dat deze man er aan denkt om zijn huis gezellig te maken, ondanks dat hij nu alleen is.
Als ik jou was, zouden mijn handen al jeuken om er wat gezelligs van te maken!

Veel plezier en succes hiermee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel veschillende kleurtjes in de kamer. Dat vind ik altijd wel gezellig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor jou @Lizzie !
Kleuren in een huis , geeft het gevoel van warmte en gezelligheid.
Inderdaad bij de action hebben ze hele leuke dingen!
ze hebben nu ook kleine kerstboompjes te koop, veel weinig geld, en de kleine kerstballetjes zijn nu te koop voor 1euro! dus een leuk boompje! :) ook tafelkleedjes voor erg weinig geld.. of een normale kerstboom, met kerstballen van de action, zijn plastic kerstballen in een koker, 12 voor 1,89euro :) ik heb ze ook, en ik vind ze erg leuk!
En bij de C1000 hebben ze op dit moment kerststerren (planten) voor niet te veel geld, en deze planten vinden oudere mensen vaak erg mooi...
schaaltje met kerstkransjes op tafel! :)
en deze meneer heeft een gezellig huis voor de kerst! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n klein kerstboompje van 60 cm hoog met vaste electrische lichtjes erin zou een idee zijn. Hoeft hij alleen de stekker in het stopcontakt te steken. Ze zijn niet duur. Even opletten wanneer de Wibra of Zeeman ze weer verkopen.
12 jaar geleden
ER zijn van die sterrenstikkers te koop ik geloof dat ze twee euro kosten en dan heb je er heel wat die zou je op de ramen kunnen doen.
En een kerststukje wat je misschien zelf zou kunnen maken voor de raam.
Slinger met prettige kerstdagen voor de raam kost ook bijna niets.
Kijk eens bij een tweedehands winkeltje daar hebben ze meestal nog wel oudere kerstspullen dat is nog traditioneler.
Bak eens een tulband en ga hem vlak voor de kerst hiermee verassen.
Kerst is tenslotte het feest van warmte en gezelligheid.
Of nodig hem uit om een kopje koffie te komen drinken.
We moeten er voor elkaar zijn we zijn tenslotte op aarde om elkaar te helpen.
Hartverwarmend om te horen dat er mensen als jou zijn die niet alleen aan zich zelf denken maar ook an anderen.
Daar is het kerstfeest voor.

Toegevoegd na 1 dag:
Was vandaag nog bij de lidl daar hadden grote vellen stikkers mer sterren voor 1.00 euro.
12 jaar geleden
Wellicht is het een idee om bijvoorbeeld buren, vrienden en/of kennissen te vragen om met elkaar kerst te vieren? Vaak is de drempel hoog en de trots groot als het om deze dingen gaat. Jammer. Ik weet niet of hij bijvoorbeeld kleinkinderen heeft maar samen iets maken heeft absoluut meerwaarde. Denk hierbij aan een simpele gevouwen ster en een lantaartje waar figuurtjes uit worden geprikt.
http://www.stichtingweekjeweg.nl/ is misschien een idee?
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik leg altijd overal kerstservetjes neer, bijvoorbeeld onder de planten of onder een snuisterijtje dat op tafel staat.