Hoe kan ik weer uit mijn feestdagen-roes komen?

En dan bedoel ik niet alcohol maar met pijn in mijn hart kijk ik nog even naar de gezellige kerstboom.morgen moet het echt allemaal weer opgeruimd worden.ik heb er echt altijd moeite mee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.1K

Het beste antwoord

Doe die boom de deur uit en met die boom ben je blij dat die naalden en zooi weg zijn, plaats maken voor de toekomst, de beuk erin (niet letterlijk nemen hoor) en lekker de oude sleur weer in...

Met frisse tegenzin meestribbelen in het woelige leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dennenboom eruit en beuk erin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Ik vind hem goed,want ''zachte heelmeesters'' enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest er ook om lachen hoor, sorry hoor Deva :)

Andere antwoorden (9)

waarom moet het persé op een bepaalde datum opgeruimd?

laat je mooie versierselen staan totdat je er genoeg van hebt, dan is het afsched nemen van de sfeer en het zicht een peuleschilletje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik volgende week weer moet werken en er dan geen tijd voor heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarna komt toch ooit weer een vrij weekend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,want dan krijg ik de ''nieuwjaarsborrel'' met de familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hele weekend? Zo'n borrel wil ik ook wel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een Biertje misschien? ;-)
Dan ruim je hem niet op?

Serieus, wie zegt dat hij morgen weg moet? (Overigens gebeurd dit bij mij in de buurt meestal op 3 koningen/6 januari.)

Hou die feestdagenstemming. Geniet van je kerstboom, nodig familie en vrienden uit voor een feestdagen after party komend zondag of volgende week. Gun jezelf lekker in die stemming te blijven hangen. Want welke goede reden is er om dit niet te doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet er gewoon zelf voor zorgen dat de warmte, de saamhorigheid en de gezelligheid niet tegelijkertijd met de kerstboom de deur uitgaan.
De kerstboom staat (voor jou en misschien ook anderen) symbool voor deze dingen, maar JIJ bent toch echt zelf degene die de sfeer in en om huis kan maken.
Een nieuw jaar, een nieuw begin, probeer je gewoon te verheugen op al het mooie dat je weer te wachten staat, en dat aan het eind van dat jaar je weer zo'n mooie periode vol warmte en gezelligheid kunt verwachten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+En ik denk dat het ''licht''ook een rol speelt.Het is zoveel meer overal thuis en buiten.Het voelt echt alsof het donkerder wordt maar eigenlijk lengen de dagen.
Ik heb, zoals elk jaar, vandaag alles opgeruimd.
Alles is weer lekker aan kant, gister had ik al wat nieuwe planten gekocht.
Ik vind het altijd weer heerlijk als alles weer lekker schoon is en op zijn plaats staat.
Geeft zo'n opgeruimd gevoel :)

Toegevoegd na 11 uur:
Taurus, ik zag dit plaatje en moest meteen aan jouw denken :)
http://www.ongein.nl/plaatje-afgetuigd-11201.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat is ook waar maar het is zo gezellig.Ik ben echt een December-mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klink misschien raar, maar ik ben blij dat al die dagen weer voorbij zijn.
Volgende week nog mijn verjaardag, dat is wel gezellig, en dan is alle rust wedergekeerd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf nog graag even in deze sfeer maar weet ook dat het nu eigenlijk afgelopen is.Nog een fijne verjaardag loes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles weer normaal , hiii grappig dat het bij iedereen weer anders is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo voelt dat ook echt :)
Vanaf maandag begint de "normale"dagelijkse sleur weer, Moet je eens opletten hoe snel je er weer aan gewend bent. Geniet tot die tijd nog van het weekeind.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+Inderdaad,weer aan het werk.
Bedank hem/haar (de boom) voor zijn pracht en dat je van hem genoten hebt.
Dat maakt het 'lichter'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oficieel moet je de kerstboom tot 06-01 laten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK ben altijd weer blij als alles weer weg is ,daar ben ik radicaal in .Gister alles opgeruimd.Doe je iedere dag een beetje opruimen dan is het niet te radicaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heleboel foto,s maken en overal ophangen.
Tot 6 januari nog genieten en jezelf beloven dat je in november alles weer opbouwt.