Hoe komt het dat carnaval meer in het zuiden dan in het noorden wordt gefeest?

Optochten, carnavalsvakanties die geheel aan feesten worden besteed, iedereen verkleed en mensen die helemaal los gaan... Waarom wordt er over het algemeen meer carnaval gevierd in het zuiden dan in het noorden?

Toegevoegd na 3 minuten:
Is dat echt de enige reden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is echt de enige reden.

Het beste antwoord

Omdat carnaval een katholieke afkomst heeft. En er wonen nu eenmaal meer katholieken onder dan boven de rivieren
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Och Fiederieke, dat is tegen dovemansoren ;)
Wij weten beter, en vooroordelen zijn moeilijk weg te krijgen, de moeite niet om dat te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plezier ja, maar niet met volzuipen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd waar Kevinwest woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er maar net vanaf waar je bent. Ik ben per louter toeval op een terugreis in Limburg verzeild geraakt. Een klein dorpje, ik weet al niet eens meer waar. Richting Schin op Geul, maar dat weet ik dus niet zeker meer. Het is al flink wat jaren geleden. Daar werd niet extreem gedronken, maar wel heel veel muziek gemaakt en niet alleen de bekende carnavals krakers. Er hing daar en ouderwetse gezelligheid a-la Toen Was Geluk Heel Gewoon. (maar dan zonder die sjacherijnige buschauffeur) Van de andere kant, een stel uit mijn omgeving (Friesland, de grootste stugge, norse sjacherijnen van het land...) gaan er elk jaar heen puur om te zuipen, maar vooral om te neuken, met elkaar en met alle anderen die ze stomtoevallig tegenkomen. Voor hun is het het dus een neuk en zuipfeest Zoals altijd zal de waarheid wel in het midden liggen, maar in dit geval denk ik dat beiden waar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Omdat carnaval een katholiek feest is en in het zuiden zijn er meer mensen katholiek