Zijn er boven de rivieren plaatsen met een carnavalsnaam?

Beneden de rivieren (Zuid Nederland) hebben plaatsen een carnavalsnaam.
Den Bosch is Oeteldonk, Eindhoven is Lampegat..
Ik ben opgegroeid in 't Keaversriek en woon nu in Lappegat.
Zijn er boven de rivieren ook plaatsen met een carnavalsnaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ja hoor, er zijn genoeg plaatsen boven de rivieren met carnavalsnamen.

Zo heet Deventer bijvoorbeeld Stokvissengat
en Steenwijk: Moatenoord.

Op wikipedia is een complete lijst met plaatsnamen en hun Carnavaleske equivalent te vinden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_alternatieve_plaatsnamen_tijdens_carnaval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Noordwijkerhout is kokkerhout!!
Beste plek om carnaval te vieren boven de rivieren!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het plaatsje Montfoort (in de buurt van Utrecht) is een echte carnavalsplaats waar ieder jaar uitbundig carnaval gevierd wordt. Montfoort heet dan Knopengein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwolle heet dan Sassendonk, Amersfoort wordt Trekkersgat, en Apeldoorn Knienenburg.
Amadea
13 jaar geleden
boskoop heet kwakveen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, carnavalsvereniging de Blauwlappen vindt je in Papklokkendam, ook wel Culemborg genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kortenhoef (vlakbij Hilversum) heet de turftrappers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
s,heerenberg heet met carnaval Waskupenstad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwolle is dan Sassendonk en heel gezellig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogland (bij amersfoorr) heet Zandkruwers gat tijdens carnaval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog een: Ramsgat (Dordrecht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat elke plaats waar carnaval enthousiast gevierd word wel een carnavalsnaam heeft, dus ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pijnacker heeft ook een carnavals vereneging ze heten hier ballentrappers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kloosterburen is Kronkeldörp, Delfzijl is Krabbeziel en Leek is Koetseburg. Alle plaatsen liggen in Groningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs het gereformeerde Barneveld heeft een carnavalsnaam: Kippendoarp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht heet dan Leemput.