Wanneer kan je vuurwerk bestellen.

Hallo.
Fijne Feestdagen en een gelukkig nieuwjaar allemaal.
Ik wil binnenkort vuurwerk bestellen maar ik weet niet vanaf wanneer dat kan ik bedoel niet kopen ik bedoel gewoon bestellen en dan 1 tot 3 dagen later kunnen ophalen (ik woon in almere stad)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ook!

Antwoorden (8)

kan al online of via een vuurwerk boekje wat je mischien thuis hebt ontvangen via de post
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de meeste vuurwerkwinkels kan je al sinds 1 december vuurwerk bestellen.
Afhalen kan pas van ergens ná kerstmis.
13 jaar geleden
Je kunt nu al bestellen en dan ligt het op de ophaaldagen voor je klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestellen kan al in diverse winkels en op diverse site.
Ophalen kan pas vanaf 29 dec (dan mag het pas legaal verkocht worden), vanaf 16 jaar.
Afsteken mag 31 dec 10.00 uur tot 1 jan 02.00 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even alles voor je op een rijtje:
Voorverkoop mag vanaf: 26 november
Reclame mag vanaf: 1 December
Verkoop mag vanaf: 29 December

Wanneer één van de 3 dagen van de verkoop op een zondag valt, mag er geen vuurwerk verkocht worden. Echter begint de verkoop dan wel vanaf 28 December.

Het beste kan je gewoon nu al vast je bestelling plaatsen, dit is vaak het goedkoopst en je krijgt soms nog gratis vuurwerk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeren bij je eigen stad gemeente, is het beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Ik raad zelf aan eens te kijken op de grote vuurwerk forums. Daar kunt u echt alle informatie mogelijk vinden, ook qua verkoop.

Hier alvast een toelichting.

Vuurwerk kan in het buitenland al de eerste dag van het nieuwe jaar besteld worden. Althans, niet in Duitsland dan, maar wel in België (vergunning nodig) en of andere landen. Mits je het illegaal wil hebben, wat ik afraad.

Vuurwerk kan in Nederland al besteld worden vanaf September, sommige websites gaan dan wel open, al raad ik u aan om pas vanaf November echt te kijken. Ik raad u ook aan, om vooraf te bestellen (korting).

Maar officieel mag je het vuurwerk pas ophalen op de 29/30 en 31ste van December. Als een van de verkoopdagen op een zondag valt ook al de 28ste!

Hopelijk heeft dit geholpen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandaag is de eerste dag dat je het kunt kopen.

Maar de folders waren enkeleweken geleden al bij de post. Dus volgend jaar kun je al eerder bestellen en dan op een adres afhalen.

Neem je gelijk een vuurwerkbril mee?