Waarom hebben mensen in de middeleeuwen geen eten gebraden kalkoen en gebakken,aardappelen enz... Met Kerstmis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.5K

Het beste antwoord

Kalkoenen waren er al hoor;-)
Die smaken trouwens heel lekker met bloembollen!!
Die waren er toen ook al namelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die tijd kennen wij nog wel of niet, vooral die galante ridders onder ons balkon, wat hebben we toen samen gelachen. hihihih +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh... hou op!!!! ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verrek, ken ik jullie daar van???!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloembollen zijn pas in de 17-de eeuw uit Turkije geimporteerd. Het is vandaag babyface day

Andere antwoorden (8)

Alles hadden ze behalve aardappelen, die moesten nog ingevoerd worden uit zuid-amerika en ze hadden ook geen kalkoen, die moesten ze nog uit turkije importeren en ook Kerstmis waarschijnlijk niet, want dat kwam natuurlijk ook pas veel later...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ze waren te arm om bij AK op de hoek een mandje boodschappen te halen. De middeleeuwen worden gekenmerkt door Honger, honger en honger en onderdrukking.
De meeste mensen waren te arm om zich enige luxe te kunnen permitteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger was het meer gans wat men serveerde tijdens het kerstfeest.
En overeenkomst met het heden is dat men zich vol propte!
Maar in geval was dat omdat de donkere periode tegemoet trad, met minder voedsel!

Iets later werd het kalkoen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft niets te maken met het feit of deze artikelen er toen al waren of niet. Het kerstfeest was in die tijd nog het echte kerstfeest dus de geboorte van het kindje Jezus. Van feesten en partijen met veel eten en drinken was toen nog geen sprake ook de kerstversieringen en waren er nog niet. al deze dingen incl de gebraden kippen ed zijn er later mede door de commercie bij gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen hebben geen eten in de middeleeuwen omdat we niet in de middeleeuwen leven ,ze hadden wel eten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen hadden het geld hier niet voor, en denk dat de kerstdagen vroeger ook anders werden beleefd dan nu.

Wij beleven kerstmis met lekker eten, gezelligheid en alles versieren.

En nu 2009 hebben vele mensen in ons land ook geen kalkoen en uitgebreid eten maar moeten het doen met het eten van de voedselbank. (dus voor vele mensen ook op middeleeuws).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er was ook geen gasfornuis of een elektrische oven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was nog geen traditie om je vol te proppen met kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt ook +1